آفتاب
رحمانی فضلی خبر داد:

پیگیری موافقت نامه امنیتی ایران و پاکستان در سفر به اسلام آباد

پیگیری موافقت نامه امنیتی ایران و پاکستان در سفر به اسلام آباد

وزیر کشور گفت : در سفر به اسلام آباد در زمینه اجرایی کردن این موافقت نامه امنیتی بین دو کشور خصوص مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر گفتگو خواهیم کرد تا به راهکارهای اجرایی برسیم .

به گزارش خبرگزاری مهر ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر کشور در رأس هیات بلند پایه سیاسی و امنیتی عازم اسلام آباد شد .

دیدار با رئیس‌جمهور پاکستان و وزرای کشور و خارجه و بررسی موضوعات دو جانبه فی مابین و همچنین مسائل امنیتی و مرزی در دستور کار سفر وزیر کشور به پاکستان می باشد .

وی طی 2 روز اقامت در اسلام آباد علاوه بر گفتگو و دیدار با همتای پاکستانی خود با نخست وزیر پاکستان و مشاور نخست وزیر در امور امنیت ملی و سیاست خارجی نیز ملاقات خواهد داشت .

رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز پیش از عزیمت به اسلام آباد در گفتگویی با بیان اینکه هیچ مانع و محدودیتی در مسیر توسعه مناسبات همه جانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان وجود ندارد، تاکید کرد: در حال حاضر اراده و عزم کافی در میان مسئولین دو کشور برای توسعه روابط وجود دارد ، چرا که رویکرد جمهوری اسلامی ایران به روابط دوکشور راهبردی، عمیق و دراز مدت است.

وی با تاکید بر اینکه تهران و اسلام آباد از روابط مستحکم و خوبی برخوردار هستند و هیچ عاملی نمی‌تواند در این روابط خدشه ایجاد کرده ، گفت: روابط دوستانه دو ملت ریشه در تاریخ کهن دارد که می‌تواند سرمایه‌ای برای تعمیق مناسبات و ایجاد روابط درخشان و الگوی برای دیگر کشورهای همسایه باشد.

وزیر کشور افزود : در این سفر دو روزه با نخست وزیر ،‌ مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه پاکستان دیدار خواهیم کرد و درباره موضوعات مختلف ، به ویژه ترددهای مرزی ، امنیت مرز‌، ‌مبارزه با تروریسم ، قاچاق مواد مخدر و اشرار گفتگو خواهد شد .

وی افزود: ‌همچنین در این سفر موضوعات دیگری مانند همکاری های مشترک در مناطق مرزی و اقدامات موازی در مرزها مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

وزیر کشور با اشاره به موافقت نامه امنیتی با پاکستان که اخیرا در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید گفت: ما در این سفر در زمینه اجرایی کردن این موافقت نامه در خصوص مبارزه با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفتگو خواهیم کرد تا به راهکارهای اجرایی برسیم .

وی با اشاره به امضاه توافقنامه امنیتی بین دو کشور ، مبارزه و انجام اقدامات امنیتی مشترک علیه اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، تلاش برای برداشتن گام های جدید جهت توسعه مناسبات دو جانبه ، امنیت مرزی، قاچاق موادمخدر، انسان، اسلحه و تبادل اطلاعات امنیتی بین دو کشور از جمله محورهای اصلی و مهم این توافق‌نامه برشمرد که باید از طرف تهران و اسلام آباد مورد پیگیری قرار گیرد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امنیت و آرامش پاکستان را در راستای امنیت و آرامش خود می داند، گفت: وزارت کشور ایران و پاکستان به دنبال ایجاد امنیت و توسعه پایدار در منطقه همجوار مرزی خود هستند .

 

 

کد N265358

وبگردی