آفتاب

برکناری منسوبان جماعت گولن در ارتش ترکیه تکذیب شد

برکناری منسوبان جماعت گولن در ارتش ترکیه تکذیب شد

آنکارا- ایرنا - ستاد مشترک ارتش ترکیه در پی ادعاهای برخی رسانه های نزدیک به دولت آنکارا در مورد آغاز پاکسازی و برکناری منسوبان و نزدیکان جماعت ˈ گولنˈ مخالف دولت ˈاردوغانˈ ، در ارتش این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا ، ستاد مشترک ارتش ترکیه روز دوشنبه در بیانیه ای با یادآوری اینکه در ارتش ترکیه جایی برای تبعیضات مذهبی و یا قومی وجود ندارد آمده است: برخلاف ادعاهای طرح شده در مورد پاکسازی منسوبان یک جماعت در داخل ارتش ترکیه و اخراج آنان در نشست شورای عالی نظامی ترکیه ، این نشست منطبق با عرف مرسوم در ارتش و مطابق معمول همه ساله برگزار و مسایل مورد بحث همیشگی در آن نشست طرح خواهد شد.

روزنامه ˈصباحˈ نزدیک به محافل دولتی ترکیه در مطلبی نوشته بود که مساله پاکسازی منسوبان و نزدیکان جماعت گولن از ارتش ترکیه در آخرین نشست شورای امنیت ملی ترکیه مورد بررسی قرار گرفت و پاکسازی این نیروها طبق مصوبات شورایعالی نظامی و یا طبق مصوبات شورایعالی انضباطی ارتش صورت خواهد گرفت.

به نوشته روزنامه صباح، هواداران جماعت گولن از تمامی نهادهای دولتی ترکیه پاکسازی خواهند شد.

پس از عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشاء در 26 آذر ماه گذشته توسط پلیس و دادستان استانبول که منجر به دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه شد پاکسازی و برکناری گسترده طرفداران جماعت گولن در سازمان شهربانی، قوه قضاییه و نهادهای اقتصادی ترکیه آغاز شد.

مسوولان حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ و نخست وزیر ترکیه هواداران جماعت گولن را به جاسوسی و تلاش برای براندازی با تشکیل یک ساختار موازی با دولت ترکیه متهم می کنند.

خاورم**2012** 230 **1010
کد N265276

وبگردی