آفتاب

37 حوزه امتحانی میزبان شرکت‌کنندگان آزمون اعطای مدرک حفظ

37 حوزه امتحانی میزبان شرکت‌کنندگان آزمون اعطای مدرک حفظ

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن گفت: آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ، 19 اردیبهشت‌ماه در 37 حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن گفت: آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ، 19 اردیبهشت‌ماه در 37 حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یوسف افراش با بیان این‌که آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن جمعه، 19 اردیبهشت‌ماه، برگزار می‌شود» گفت: این آزمون رأس ساعت 9 آغاز می‌شود که متقاضیان باید تا قبل از ساعت 8:30 در حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

وی افزود: متقاضیان برای شرکت در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را از امروز، 15 اردیبهشت‌ماه تا پنجشنبه، 18 اردیبهشت‌ماه از طریق سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم دریافت کنند و با به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر در حوزه امتحانی حضور پیدا کنند.

پیش‌بینی چند حوزه امتحانی در استان‌های تهران و اصفهان

افراش با بیان این‌که «آزمون‌ مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در 37 حوزه امتحانی سراسر

کشور برگزار می‌شود» گفت: به جز استان‌های تهران و اصفهان که به دلیل وسعت جغرافیایی و تعداد بالای شرکت‌کنندگان، دو یا سه حوزه امتحانی دارند برای سایر استان‌ها یک حوزه امتحانی در نظر گرفته شده است. نام حوزه امتحانی شرکت‌کنندگان نیز بر روی کارت ورود به جلسه آنها درج شده است.

وی درباره پرسش‌نامه‌های در نظر گرفته شده برای این آزمون گفت: تعداد پرسش‌های در نظر گرفته شده برای حافظان کل قرآن، 150 پرسش است که براین اساس زمان در نظر گرفته شده برای آزمون حافظان کل نیز 150 دقیقه تعیین شده است. همچنین تعداد پرسش‌های در نظر گرفته شده برای حافظان 20 جزء، 100 پرسش با 100 دقیقه زمان و تعداد پرسش‌های در نظر گرفته شده برای حافظان 10 جزء نیز 50 پرسش با 50 دقیقه زمان برای پاسخگویی تعیین شده است.

حضور حافظان 5 جزء به منظور آماده‌سازی برای سال آینده

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم یادآور شد: شرکت در آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان برای حافظان پنج جزء نیز امکان‌پذیر است.

آزمون‌های این رشته به منظور ایجاد آمادگی بیشتر میان حافظان پنج جزء برای شرکت در آزمون‌های سال آینده است و مدرک حفظ برای حافظان پنج جزء صادر نمی‌شود.

وی با بیان این‌که «80 درصد پرسش‌های این مرحله از آزمون در حوزه مفاهیم و 20 درصد دیگر در حوزه حُسن حفظ است» گفت: پذیرفته‌شدگان در این آزمون خود را برای شرکت در مرحله دوم طرح که پس از ماه مبارک رمضان به صورت شفاهی برگزار خواهد شد، آماده می‌کنند.

افراش در ادامه افزود: در آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن هفت هزار و 366 نفر که پیش از این از طریق سایت تلاوت ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، شرکت می‌کنند.

نمونه سوالات آزمون مرحله اول در سایت تلاوت

وی افزود: همچنین پرسش‌نامه‌های مربوط به آزمون‌ دوره‌های قبل طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن هم‌اکنون در سایت تلاوت بارگذاری شده که شرکت‌کنندگان در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به این سایت، نمونه سوالات را دریافت کرده و با آمادگی بیشتری در آزمون مرحله اول طرح شرکت کنند.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم در پایان عنوان کرد: نتایج آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن پس از بررسی‌های لازم تا یک ماه آینده از طریق سایت تلاوت اعلام می‌شود.

آغاز توزیع کارت آزمون مرحله اول طرح اعطای مدرک به حفاظ

ثبت‌نام کنندگان در نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن می‌توانند از روز دوشنبه، 15 اردیبهشت‌ماه تا پنجشنبه، 18 اردیبهشت‌ماه با مراجعه به سایت تلاوت سازمان دارالقرآن‌ الکریم به نشانی www.talavat.ir کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و از محل حوزه آزمون در استان خود مطلع شوند.

در هر یک از استان‌ها به غیر از استان‌های تهران و اصفهان به دلیل گستردگی جغرافیایی و تعداد ثبت‌نام‌کنندگان یک حوزه امتحانی در نظر گرفته شده است که نشانی حوزه‌های امتحانی هر استان در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم آمده است.

همچنین، آزمون شرکت‌کنندگان در آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در روز برگزاری آزمون علاوه بر کارت ورود به جلسه باید کارت شناسایی نیز به همراه داشته باشند که در غیر این صورت از شرکت آنها در آزمون جلوگیری می‌شود.

آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان ساعت 9 صبح روز جمعه، 19 اردیبهشت‌ماه بصورت سراسری در سراسر کشور برگزار می‌شود. متقاضیان برای شرکت در آزمون باید ساعت 8 صبح در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند. درب حوزه‌های امتحانی آزمون ساعت 8:30 بسته می‌شود.

انتهای پیام

کد N265228

وبگردی