آفتاب

حضور نمایندگان 47 کشور جهان در نشست صلح اوکراین در وین

حضور نمایندگان 47 کشور جهان در نشست صلح اوکراین در وین

وین - ایرنا - وزیر امور خارجه اتریش از برگزاری نشست صلح اوکراین با حضور نمایندگان بیش از 47 کشور دنیا در وین با هدف یافتن راهکاری سیاسی و دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران اوکراین و برقراری صلح در این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا،سباستین کورتز در گفت و گو با روزنامه سراسری اتریش، خاطرنشان کرد: نمایندگان بیش از 47 کشور جهان قرار است در یک نشست بین المللی به میزبانی وین، آخرین موضوعات مربوط به بحران اوکراین و راهکارهای برون رفت از آن را در نشستی در وین پایتخت اتریش بررسی کنند.

وزیر امور خارجه اتریش با بیان اینکه در میان نمایندگان 47 کشور دنیا بیش از 30 وزیر امور خارجه نیز حضور خواهند داشت،گفت: در این نشست که قرار است دوشنبه شب برگزار شود، اوضاع اوکراین، پیامدهای این بحران و راه های جلوگیری از ادامه آن توسط مقام های شرکت کننده مورد بررسی قرار می گیرد.

کورتز همچنین افزود: از تمامی گروهها در این نشست نماینده ای حضور خواهد داشت و تمامی طرف ها تلاش خواهند کرد مقداری از این اوضاع نابسامان را سامان دهند.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین خاطرنشان کرد که از طرف روسیه نیز نماینده ای در این نشست حضور خواهد یافت ولی از ذکر نام و یا سمت نماینده روسیه خودداری کرد.

پیش بینی کارشناسان سیاسی و گمانه زنی ها با توجه به سطح این نشست از حضور سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در این نشست بین المللی حکایت می کند.

لازم به ذکر است که با توجه به گسترش ناآرامی ها به مناطق شرقی اوکراین، بحراین این کشور وارد فاز جدیدی شده است و کشورهای اروپایی نیز نگران کشیده شدن این بحران به سمت اتحادیه اروپا می باشند.

اروپام** 1701** 1337
کد N265160

وبگردی