آفتاب

حسنی مبارک به عبدالفتاح سیسی رای می‌دهد

حسنی مبارک به عبدالفتاح سیسی رای می‌دهد

وکیل حسنی مبارک اعلام کرد که موکلش حق دارد تا در انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر شرکت کرده و عبدالفتاح سیسی را به عنوان گزینه خود انتخاب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی بوابة الاهرام، فرید الدیب، وکیل حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر در مصاحبه تلفنی با شبکه "التحریر" تاکید کرد: وضعیت حقوقی مبارک به وی اجازه می‌دهد تا در انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر شرکت کند.

وی تاکید کرد: لازم نیست کمیته عالی انتخابات از مبارک درخواست کند تا در انتخابات شرکت کند بلکه وی مثل همان زمانی که در همه پرسی قانون اساسی شرکت کرد می‌تواند در انتخابات آتی نیز شرکت کند.

الدیب افزود: انسان عاقل کسی است که بین عبدالفتاح سیسی، وزیر دفاع سابق مصر و حمدین صباحی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آتی سیسی را انتخاب کند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که می‌گوید انتخاب سیسی به عنوان رئیس جمهور آتی مصر بازگشت به نظام مبارک محسوب می‌شود، فردی متجاوز است. این در حالی است که مبارک خود اعلام کرده که گزینه وی در انتخابات آتی سیسی است.

الدیب همچنین از نادیده گرفتن مبارک در مناسبت‌های مردمی مصر مثل سالگرد آزادسازی شبه جزیره سیناء و جنگ اکتبر ابراز ناخرسندی کرد.

از سوی دیگر، امروز (دوشنبه) حسنی مبارک تولد 88 سالگی‌اش را در بیمارستان نظامی المعادی در میان ده‌ها تن از هوادارانش جشن گرفت.

انتهای پیام

کد N265054

وبگردی