آفتاب

ورود تروریستها به خاک سوریه از طریق ترکیه رسما تایید شد

ورود تروریستها به خاک سوریه از طریق ترکیه رسما تایید شد

آنکارا - ایرنا - ˈجلال الدین لکه سیزˈ استاندار ˈحاتایˈ ترکیه با ارسال گزارشی به وزارت کشور با ابراز نگرانی از تشدید فعالیت های گروه تروریستی ˈداعشˈ در مرزهای ترکیه و سوریه ، اعزام افراد مختلف برای پیوستن به این گروه از مرزهای ترکیه را تایید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه ˈبوگونˈ چاپ ترکیه به نقل از استاندار حاتای نوشت: لکه سیز در گزارش خود با اشاره به اینکه این گروه تروریستی، ترکیه را نیز تهدید می کند، عنوان کرد که افرادی که قصد پیوستن به تروریستهای داعش را دارند، از طریق استان حاتای به سوریه عزیمت می کنند.

لکه سیز در گزارش خود اضافه کرد: افرادی که از استان های مختلف ترکیه و کشورهای دیگر به حاتای می آیند و قصد پیوستن به داعش را دارند، به صورت غیر قانونی از طریق روستاهای ˈبوکولمزˈ ، ˈکوشاکلیˈ و ˈبش آلانˈ شهرستان ˈریحانلیˈ ، منطقه ˈحاجی پاشاˈ شهرستان ˈآلتین اوزˈ و روستای ˈگووکچیˈ شهرستان ˈیایلاداغˈ استان حاتای به سوریه عزیمت می کنند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعاتی در مورد قصد تروریستهای داعش برای انجام عملیات مختلف علیه ترکیه دریافت کرده است، افزود: برخی موارد حملات انتحاری و بمب گذاری های این گروه تروریستی تاکنون کشف شده است.

لکه سیز با اشاره به اعمال بی رحمانه عناصر داعش در گزارش خود اضافه کرد: این گروه تروریستی اکنون به تهدیدی برای ترکیه در آمده و در صورتی که داعش بطور کامل کنترل مناطق مرزی ترکیه و سوریه را در خاک سوریه بدست گیرد، علیه ترک تبارهایی که مطابق ایدئولوژی آن زندگی نکنند، دست به اقدامات مخاطره آمیز خواهد زد و دامنه عملیات داعش متوجه ترکیه خواهد بود.

ترکیه از آغاز بحران در سوریه به همراه کشورهای عربستان سعودی و قطر از معارضان سوری حمایت کرده و اکنون این گروه های معارض به عنوان تهدیدی علیه ترکیه مطرح می شوند.

خاورم ** 2012 **230**1651
کد N264919

وبگردی