آفتاب

5 نماینده پارلمان کویت استعفا کردند

5 نماینده پارلمان کویت استعفا کردند

با افزایش تعداد نمایندگان مستعفی در پارلمان کویت، بحران سیاسی در این کشور تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی پانوراما الشرق الاوسط، در پی مخالفت با درخواست‌ها برای استیضاح جابر مبارک، نخست وزیر کویت، پنج نماینده در پارلمان کویت از جمله یک زن استعفا دادند.

خانم صفا الهاشم که استعفای خود را ارائه کرده، عنوان داشت: مرزوق الغانم، رئیس پارلمان کویت به صورت بی‌طرفانه عمل نمی‌کند.

وی همچنین از 30 نماینده‌ای که از عدم استیضاح نخست وزیر حمایت کرده، انتقاد و تصریح کرد: باید آنچه رخ داده است روشن شود من نمی‌خواهم شاهد دروغین سرقت کشور باشم دشنام‌ها و بدگویی‌هایی مطرح شده است. آیا من می‌توانم با چنین نمایندگانی که این حرف‌ها را می‌زنند، در یک مجلس بمانم.

اخیرا پایگاه‌های اینترنتی اعلام کردند که یک فایل صوتی از "جاسم خرافی"، رئیس سابق پارلمان و ناصر محمد، نخست وزیر سابق کویت منتشر شده که در آن در خصوص "تغییر نظام حاکم" صحبت کرده بودند.

پس از این جریان، دفتر امیر کویت با صدور بیانیه‌ای خواهان مطرح شدن این فایل صوتی شد و دو روزنامه کویتی "الوطن" و "عالم الیوم" به دلیل نقض این دستور به مدت دو هفته توقیف شدند.

در پی صدور دستور توقیف این روزنامه‌ها، نمایندگان پارلمان هشدار دادند که این قبیل اقدامات با پاسخ محکمی مواجه می‌شود که احتمالا به استیضاح نخست وزیر به "براندازی دولت" بینجامد.

این در حالی است که صلاح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت اعلام کرد که هیچ نیتی برای انحلال پارلمان ندارد.

انتهای پیام

کد N264900

وبگردی