آفتاب
نعلبندیان مطرح کرد:

طرح‌های جدید تهران و ایروان در زمینه انرژی/ بررسی حل‌وفصل موضوع قره باغ در دیدار ظریف و نعلبندیان

طرح‌های جدید تهران و ایروان در زمینه انرژی/ بررسی حل‌وفصل موضوع قره باغ در دیدار ظریف و نعلبندیان

وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به اینکه در مذاکره با ظریف نسبت به حل مسالمت‌آمیز موضوع قره‌باغ کوهستانی تبادل نظر داشتیم، گفت: از ایران بابت مواضع متعادل در این زمینه تشکر کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان در سفر به تهران در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه بین دو کشور گفتگوهای سیاسی نتیجه‌داری ایجاد شده است، بیان کرد: امروز فرصت دیگری برای تبادل نظر بود و ما آمادگی همکاری آتی برای روابط متقابل سودمند بین دو کشور را اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات در جوی گرم و صادقانه که شایسته روابط دوستانه و سنتی بین دو کشور است، انجام شد، گفت: گسترش و تقویت روابط دوستانه دو جانبه را مهم می دانیم.

نعلبندیان با بیان اینکه در زمینه حمل و نقل و انرژی طرح های جدی و مهمی مطرح شده، اظهار داشت: امیدواریم به این طرح ها جامه عمل بپوشانیم. البته در مورد فرهنگ و آموزش نیز تبادل نظر داشتیم و در خصوص موضوعات بین المللی و مذاکرات ایران و 1+5 نیز گفتگو کردیم.

وزیر خارجه ارمنستان تاکید کرد: ارمنستان یکی از اولین کشورهایی بود که از نتیجه مذاکرات ژنو استقبال کرد. امیدواریم با اهتمام سودمند دو طرف نتیجه مطلوب حاصل شود که هم به نفع ارمنستان، هم منطقه و هم جامعه بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه در مذاکره با ظریف نسبت به حل مسالمت‌آمیز موضوع قره‌باغ کوهستانی تبادل نظر داشتیم، گفت: از ایران بابت مواضع متعادل در این زمینه تشکر کردیم.

نعلبندیان همچنین با بیان اینکه در خصوص موضوع سوریه و اوکراین نیز گفتگو صورت گرفت، اظهار داشت: امروز این افتخار بزرگ را دارم که با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کنم و مذاکرات نیز در طی ناهار با آقای ظریف ادامه خواهد داشت.

کد N264850

وبگردی