آفتاب
در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ظریف

وزیر خارجه ارمنستان: برای همکاری‌های متقابل با ایران آماده‌ایم

وزیر خارجه ارمنستان: برای همکاری‌های متقابل با ایران آماده‌ایم

وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: ارمنستان یکی از کشورهایی بوده است که از نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در ژنو استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ادوارد نعلبندیان، وزیر امور خارجه ارمنستان که شب گذشته برای دیدار با مقامات کشورمان وارد تهران شد پس از دیدارش با ظریف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی با بیان اینکه بین ایران و ارمنستان گفت‌وگوی سیاسی مثبتی ایجاد شده است، اظهار کرد: برای روابط دو کشور ارزش بالایی قائل هستیم و نسبت به همکاری‌های متقابل در آینده اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مذاکرات در فضای گرم و صمیمانه‌ای انجام شد که شایسته روابط دوستانه تاریخی دو کشور است، اضافه کرد: در راستای روابط دو کشور انجام این گفت‌وگو را مهم می‌دانیم و امیدواریم موضوعات مربوط به حمل و نقل، انرژی، طرح‌های مهمی که بین دو کشور وجود دارد و در این مذاکرات بررسی شد جامه عمل بپوشانیم. در زمینه آموزش و فرهنگ نیز تبادل نظر داشتیم.

نعلبندیان اضافه کرد: درباره موضوعات مختلف بین‌المللی و مذاکرات بین ایران و 1+5 نیز گفت‌وگوهایی انجام دادیم. ارمنستان از کشورهایی بود که از نتیجه مذاکرات ژنو استقبال کرد. امیدواریم با اهتمام متقابلا سودمند دو طرف به نتیجه‌های مطلوبی برسیم.

وی بحران قره‌باغ را از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این مذاکرات اعلام کرد و افزود: از مواضع متوازن و متعادل ایران در این باره سپاسگزاریم.

نعلبندیان همچنین گفت که درباره تحولات اوکراین با وزیر خارجه ایران گفت‌وگوهایی انجام داده است و افزود: دیدارش با مقامات ایرانی‌ را افتخار بزرگی می‌داند و قرار است با رییس مجلس شورای اسلامی و رییس جمهور کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

کد N264823

وبگردی