آفتاب
اخبار بحرین/

ادامه محدودیت ها علیه زندانیان الحوض الجاف/سلاح ساچمه ای همچنان قربانی می گیرد

ادامه محدودیت ها علیه زندانیان الحوض الجاف/سلاح ساچمه ای همچنان قربانی می گیرد

ادامه محدودیتهای آل خلیفه علیه زندانیان در الحوض الجاف و انتقاد یک سازمان حقوق بشری از به کارگیری سلاح ساچمه ای از سوی رژیم علیه تظاهرات کنندگان بحرینی از مهمترین اخبار این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، منابع بحرینی از شرایط امنیتی ویژه زندان الحوض الجاف و ممانعت نظامیان رژیم از ملاقات خانواده زندانیان با وابستگان خود شدند.

از سوی دیگر سازمان حقوق بشری بحرین موسوم به سلام در گزارشی با عنوان سلاح ساچمه ای ابزار قتل در بحرین آورده است: در فاصله سالهای 2011تا2013 سیزده نفر بر اثر به کارگیری سلاح ساچمه ای ضد آنها شهید شده اند که عمر آن بین 5 تا55 سال بوده است.

در این گزارش آمده است: از زمان تحرکات مردمی در سه سال قبل تاکنون سلاح ساچمه ای به شکل گسترده ای علیه تظاهرات کنندگانی که دست به تحرکات مسالمت زده اند به کار گرفته شده است.

سازمان سلاح اعلام کرد: کمیته حقیقت یاب موسوم به بسیونی در گزارش نوامبر 2011 از شهادت ده نفر بر اثر به کارگیری سلاح ساچمه ای از سوی نظامیان رژیم بحرین یا افراد منتسب به رژیم خبر داد.

در این گزارش سازمان سلام آمده است: سلاح ساچمه ای یکی از مصادیق به کارگیری بیش از حد از زور علیه تحرکات مسالمت آمیز در بحرین است. آثار به جای مانده از این سلاح نشان می دهد که این سلاح که در بحرین به کار گرفته شده در انگلیس و ایتالیا و قبرس ساخته شده است.

سازمان سلام اعلام کرد: سلاح ساچمه ای که علیه تظاهرات کنندگانی که دست به تحرکات مسالمت می زنند به کار گرفته می شود برای شکار طراحی و به کار گرفته می شود و هیچ تناسبی برای به کارگیری آن برای مبارزه با اقدامات ضد شورش نیست.

در گزارش این موسسه حقوق بشری آمده است: مسئولان رژیم بحرین اجازه نامحدود از سلاح های خطرناک را به نظامیان خود داده است و این سبب می شود که بسیاری بر اثر به کارگیری این سلاح کشته شوند. در سال 2013 حداقل 96 نفر با سلاح ساچمه ای هدف قرار گرفته اند.

سازمان "سلام بحرین" بیان کرد: سلاح ساچمه ای به شکل برنامه ریزی شده ای خارج به شکل غیرقانونی به کار گرفته می شود و به کارگیری این سلاح مغایر با قوانین داخلی بحرین و دیگر قوانین بین المللی است و هدف مجازات و شهید کردن تظاهرات کنندگانی هستند که در تحرکات مسالمت آمیز شرکت می کنند.

این سازمان از جامعه بین المللی خواست که به رژیم بحرین برای توقف به کارگیری سلاح و اجازه درمان افرادی که قربانی به کارگیری این سلاح شده اند فشار وارد کنند و از تهدید کادر درمانی معالجه کننده این افراد پرهیز کنند.

سازمان سلام بحرین از جامعه بین المللی نیز خواست که مانع از فروش این سلاح به بحرین شوند و یک کمیته حقیقت یاب برای تحقیق درباره همه افرادی که بر اثر به کارگیری این سلاح شهید و زخمی شده اند تشکیل شود  نظامیان و همه مسئولان مرتبط با این جنایات را محاکمه کنند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به بی توجهی آل خلیفه به راه حل های سیاسی برای بحران موجود در بحرین در وخیم شدن اوضاع و خارج شدن آن از کنترل هشدار داد.

در این گزارش یک جوان 21 ساله بحرینی به خبرگزاری رویترز گفت: ما برای دست یابی به حقوق خود مبارزه می کنیم و احدی نمی تواند ما را از این مسیر بازدارد. نوجوانان آنچه پدران، برادران و عموهایشان شروع کرده اند را کامل خواهند کرد.بسیاری از بحرینی ها حداقل یک نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده اند اما بحرینی ها دست از مبارزه بر نمی دارند.

کد N264735

وبگردی