آفتاب

شرط جبهه النصره برای اجرای فرمان سرکرده القاعده

شرط جبهه النصره برای اجرای فرمان سرکرده القاعده

جببه تروریستی النصره اعلام کرد در صورت پایبندی گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش به برقراری صلح آماده است تا به درگیریهای خود با این گروه پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، به دنبال دستور "ایمن الظواهری" سرکرده شبکه القاعده به گروههای تروریستی ساکن در سوریه مبنی بر توقف درگیریها میان خود، جبهه النصره با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اگر گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش اعلام کند که به درگیریها و خصومت با مسلمانان پایان داده است، ما نیز به طور خودکار به جنگ و درگیری با آنها پایان می دهیم.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است که در صورت انجام هرگونه حمله از سوی گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام علیه جبهه النصره، این حملات بی پاسخ نخواهد ماند.

جبهه النصره در ادامه اعلام کرد که آماده است تا در راستای تشکیل یک دادگاه قانونی برای بررسی اختلافات میان دو طرف( جبهه النصره و گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش) همکاری کند.

این در حالی است که به دنبال ادامه درگیریها میان این دو گروه تروریستی در مناطق مختلف سوریه طی ماههای اخیر، تنها در دیروالزور 60 هزار نفر از شهروندان سوری از منازل خود آواره شده و از این استان خارج شدند.

دیده بان حقوق بشر نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد که در جریان درگیریها میان این دو گروه تروریستی طی چهار روز 62 تروریست کشته شدند. ایمن الظواهری سه روز پیش به گروه تروریستی "جبهه النصره" دستور داد که درگیری با دیگر تروریستها در سوریه را متوقف کنند.

کد N264682

وبگردی