آفتاب

شورای امنیت بمبگذاری مرگبار در سومالی را محکوم کرد

شورای امنیت بمبگذاری مرگبار در سومالی را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل به شدت بمبگذاری مرگبار در موگادیشو، پایتخت سومالی را محکوم کرد و آن را یک حمله تروریستی خواند و خواستار حمایت از صلح و روند سازش مجدد در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل آمده است: اعضای این شورا به شدیدترین شکل ممکن اقدام تروریستی در سومالی را که الشباب مدعی پذیرش مسئولیت آن شد، محکوم می‌کند. این حمله ده‌ها کشته و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشته است.

در جریان انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در موگادیشو که روز شنبه رخ داد، دست کم شش تن کشته و هفت تن دیگر نیز زخمی شدند.

گروه شبه نظامی الشباب مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

طی ماه‌های اخیر حملات در موگادیشو پایتخت سومالی افزایش یافته است. بسیاری از این حملات را این گروه که مرتبط با القاعده است به گردن گرفته است.

شورای امنیت سازمان ملل در ادامه این بیانیه مراتب تسلیت خود را به خانواده قربانیان و بازماندگان و همچنین مردم و دولت سومالی ابراز داشت.

آن‌ها در ادامه این بیانیه متذکر شدند: شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر تاکید دارد که هر نوع اقدام تروریستی، تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین‌الملل است و این اقدامات، جنایتکارانه هستند و هر جا و توسط هر کس که انجام پذیرند بدون قید و شرط توجیه شدنی نبوده و نباید به آسانی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل همچنین بر مقابله با اشکال مختلف تروریسم تاکید کرده و خواستار مجازات سازمان دهندگان، حامیان مالی و تهیه کنندگان این نوع از اقدامات شدند.

آن‌ها همچنین به تمامی کشورها تاکید کردند تا بر طبق الزامات و تعهدات بین‌المللی به صورت فعالانه با مقام‌های سومالی در این باره همکاری کنند و تاکید کردند که اعضای شورای امنیت سازمان ملل با این حمله یا هر حمله تروریستی دیگری حمایت خود را از مردم سومالی کم نمی‌کنند.

انتهای پیام

کد N264676

وبگردی