آفتاب

کامرون انتشار گزارش درباره جنگ عراق را خواستار شد

کامرون انتشار گزارش درباره جنگ عراق را خواستار شد

نخست وزیر انگلیس صریحاً‌ اعلام کرد، گزارش "چیلکات" در مورد جنگ عراق باید پیش از پایان سال جاری میلادی منتشر شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تلگراف، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس خواستار انتشار گزارش چیلکات در مورد جنگ عراق شد چرا که نگرانی‌ها نسبت به عدم انتشار این گزارش تا انتخابات سال آتی میلادی افزایش یافته است.

‌مداخله کامرون، تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس را که به تلاش برای به تاخیر انداختن انتشار این گزارش متهم شده، تحت فشار خواهد گذاشت. بلر انتشار این گزارش را به دلیل انتقادهای احتمالی از روش رسیدگی‌اش به جنگ عراق به تعویق انداخته است.

منابع ارشد دولت می‌گویند، کامرون از سر جرمی هیوود، وزیر کابینه دولت که وظیفه نظارت بر این گزارش را به عهده دارد، گفته است که دیگر طاقتش طاق شده است. وی انتشار این گزارش پیش از تعطیلات کریسمس در پایان سال جاری میلادی را خواستار شده است.

اظهارات کامرون پس از آن منتشر شد که ادعا شده تونی بلر و حزب کارگر می‌خواهند این گزارش را تا پس از انتخابات سال آتی میلادی به تعویق اندازند تا از هر گونه انتقادی که کمپین آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد، اجتناب کنند.

یکی از معاون‌های کامرون گفت: نخست‌ وزیر انگلیس معتقد است که هیچ بهانه‌ای برای به تعویق انداختن بیشتر انتشار گزارش چیلکات وجود ندارد. به تعویق انداختن این مسأله تا پس از انتخابات سال آتی میلادی غیرمنطقی و بی‌دلیل است.

‌تونی بلر پیشتر انتشار این گزارش را رد کرده و گفت: بازگشت به گذشته در مورد چنین رویدادهایی به حل بحران خاورمیانه کمک نخواهد کرد، اما وی هر گونه تلاش برای مانع تراشی بر سر انتشار این گزارش را نیز رد کرده است.

انتهای پیام

کد N264637

وبگردی