آفتاب

آحارونوت: جان کری تیم ویژه مذاکرات خاورمیانه را منحل می‌کند

آحارونوت: جان کری تیم ویژه مذاکرات خاورمیانه را منحل می‌کند

یک روزنامه عبری زبان گزارش داد، وزیر امور خارجه آمریکا تیم ویژه مذاکرات سازش خاورمیانه را ظرف روزهای آتی منحل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع آمریکایی که از جزئیات مذاکرات سازش آگاه است، گزارش داد: جان کری، وزیر خارجه آمریکا ظرف روزهای آتی بیشتر اعضای تیمی را که با آنها در جریان مذاکرات سازش همکاری می‌کرد، منحل خواهد کرد.

این مسئول که خواست نامش فاش نشود، عنوان داشت: کری هنوز اعلام نکرده که آیا چند ماه منتظر خواهد ماند و سپس تلاش‌های جدیدی را برای دست‌یابی به سازش آغاز خواهد کرد یا اینکه اصول اساسی‌ای را آغاز خواهد کرد که دولت آمریکا با آن موافق است.

مسئولان اسرائیلی در مصاحبه با روزنامه هاآرتص اعلام کردند: مارتین اندیک، فرستاده آمریکا در روند سازش احتمال دارد که در آینده‌ای نزدیک به موسسه بروکینز در واشنگتن برگردد که 9 ماه قبل از آغاز مذاکرات، منصب معاون رئیس این موسسه و مدیر بخش سیاست خارجه آن را بر عهده داشت.

یک مسئول آگاه نیز عنوان داشت: مساله شهرک‌سازی‌ها مهم‌ترین مانعی بود که اجازه نداد ظرف 9 ماه تعیین شده، مذاکرات به راه حل‌هایی برای سازش بینجامد.

انتهای پیام

کد N264604

وبگردی