آفتاب

اقدام تازه روسیه علیه اوکراین

اقدام تازه روسیه علیه اوکراین

ایرنا نوشت:

یک روزنامه روسی از تصمیم مجلس اجتماعی روسیه برای شکایت علیه دولت اوکراین به دادگاه اروپایی حقوق بشر به خاطر قتل دهها نفر در یک حادثه آتش سوزی در اودسا که گفته می شود عمدی بوده است، خبر داد.

به گزارش ایرنا، روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو روز دوشنبه به نقل از گئورگی فدوروف یک نماینده مجلس اجتماعی روسیه نوشت: نمایندگان مجلس اجتماعی در حال حاضر شکایت نامه ای را علیه دولت اوکراین به دادگاه اروپایی حقوق بشر تنظیم می کند و در آن خواهان پیگیری قضایی مقام های اوکراینی به خاطر قتل دهها شهروند این کشور در بندر اودسا و شهرهای دیگر اوکراین شده اند.

وی افزود: به جمع آوری اطلاعات در مورد جنایات دولت اوکراین و نیروهای دولتی این کشور می پردازیم و در آینده نزدیک شکایت خود علیه کی یف را به دادگاه اروپایی حقوق بشر تسلیم می کنیم.

روز جمعه در اودسا میان طرفداران روسیه از یک طرف و جمعی از طرفداران تیم های فوتبال و افراط گرایان خواهان اوکراین واحد، درگیری شدید رخ داد.

طرفداران روسیه پس از حمله طرف مقابل به ساختمان اتحادیه های کارگری پناه بردند اما افراط گرایان این ساختمان را به آتش کشیده و 38 نفر از افراد محبوس در آن کشته و حدود 200 نفر دیگر مصدوم شدند.

حال بیش از 40 نفر از مصدومین بسیار وخیم گزارش شده بود.

گزارش های رسیده از مناطق جنوب و شرق اوکراین هم حاکی از ادامه درگیری های نیروهای امنیتی و طرفداران فدرالی شدن حکومت اوکراین است که از اواسط ماه آوریل گذشته به درگیری های خونین انجامیده و بر اثر آن دهها نفر از دو طرف جان خود را از دست داد و شمار زیادی مجروح و روانه بیمارستان شده اند.

49261

کد N264469

وبگردی