آفتاب

رییس کمیسیون انرژی مجلس: صنعت برق با مشکلات جدی مواجه است

رییس کمیسیون انرژی مجلس: صنعت برق با مشکلات جدی مواجه است

تهران-ایرنا – رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها افزایش 24 درصدی قیمت برق مشمول پرداخت به سازمان هدفمندی یارانه ها نیست، گفت: وزارت نیرو با مشکلات جدی مواجه است و اگر سرمایه گذاری مناسب در صنعت برق انجام نشود شاهد خاموشی در کشور خواهیم بود.

ˈمسعود میرکاظمیˈ در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به گزارش روز یکشنبه وزیر نیرو در مورد صنعت آب و برق در صحن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:وزارت نیرو در زمان انتقال دولت دهم به دولت یازدهم 16 هزار میلیارد تومان بدهی داشته که این رقم تا پایان سال 92 به 21 هزار میلیارد تومان رسید.

وی اضافه کرد: با ادامه روند فعلی تا پایان سال جاری میزان بدهی های این وزارتخانه 9 هزار میلیارد تومان دیگر اضافه می شود و با این شرایط میزان بدهی این وزارتخانه به 30هزار میلیارد تومان می رسد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ابته این وضعیت هم با فرض این است که پول فروش برق، وام بانکی اوراق مشارکت پیش بینی شده ،به طور کامل به این صنعت اضافه شود در غیر این صورت این موارد هم به بدهی های این وزارتخانه اضافه می شود که این ها موجب نگرانی برای صنعت برق است .

میرکاظمی همچنین درباره منابع حاصل از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها در صنعت برق گفت: منابعی که از اجرای فاز نخست این قانون به سازمان هدفمندی یارانه ها داده می شد کماکان به آن سازمان داده خواهد شد منتهی افزایش قیمت فاز دوم که حدود 18 درصد است، مشمول پرداخت به سازمان هدفمندی نمی شود.

به گفته نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، اگر قیمت 43 تومان فروش هر کیلووات ساعت برق از 43 تومان به 49 تومان افزایش یافته، این رقم مشمول پرداخت به سازمان هدفمندی نمی شود.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو با مشکلات جدی مواجه است گفت: این وزارتخانه باید سالانه پنج هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی احداث کند که نیازمند سرمایه گذاری درحدود پنج میلیارد دلار است در غیر این صورت شاهد خاموشی در کشور خواهیم بود.

سیام(4)**2021** 1418
کد N264414

وبگردی