آفتاب

اعتراض پیشروی انتخابات سراسری هند به مهاجرت‌های غیرقانونی

اعتراض پیشروی انتخابات سراسری هند به مهاجرت‌های غیرقانونی

پیشروی انتخابات سراسری عظیم هند که یک هندوی ملی‌گراست، چند روز پس از آغاز موج گسترده کشتارهای فرقه‌ای در ایالت آسام، واقع در شمال شرق هندوستان بار دیگر بر موضع خود علیه "مهاجرت‌های غیرقانونی" تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هند درگیر یک انتخابات پنج هفته‌ای است که تنش‌های قومی و مذهبی در بسیاری از بخش‌های این کشور را تشدید کرده و به نظر می‌آید که حزب مخالف "بهاراتا جاناتا" تحت رهبری نارندرا مودی، پیشروی انتخابات سراسری هند، بزرگ‌ترین حزب پیروز این انتخابات باشد.

‌پس از آنکه بیش از 30 تن از مسلمانان در پی حمله شبه‌نظامیان قبیله "بودو" تسلیم شدند، پلیس نیروهای خود را در ایالت آسام مستقر کرده است. این شبه‌نظامیان از حضور این افراد عصبانی و ناراحتند و مدعی شده‌اند که آن‌ها مهاجران غیر قانونی از بنگلادش هستند.

مودی بارها خواستار کنترل‌های مرزی شدیدتر شده و در چند روز گذشته گفت که اگر وی به قدرت برسد مهاجران غیرقانونی از بنگلادش که در ایالت "بنگال غربی" زندگی می‌کنند، باید وسایل خود را جمع کرده و از این کشور بروند.

مودی در راهپیمایی روز یکشنبه فرماندار ایالت بنگال غربی را به رفتار نرم با مهاجران غیرقانونی متهم کرد چرا که به نظر می‌آید این اقدام آرای اقلیت‌های قومی و مذهبی را تضمین می‌کند.

مودی در این راهپیمایی افزود: شما نگران عامل‌های نفوذی هستید نه مرد ایالتتان. آن‌ها باید به کشور خودشان بازگردند، آن‌ها زندگی جوانان هند را می‌دزدند.

پلیس روز یکشنبه اعلام کرد، با کشف جسدهای دو خانم 30 ساله در رودخانه بکی، میزان تلفات حملات آسام در حال حاضر به 34 تن رسیده است. جسد یک مرد نیز در جای دیگری در همین منطقه کشف شد. تمامی این قربانیان مسلمانان بودند. ‌پلیس افزود، 15 تن در ارتباط با این حملات دستگیر شده‌اند که شامل 10 جنگلبان و پنج شبه‌نظامی سابق است.

افراد قبیله "بودو" مدت‌هاست مدعی هستند که مسلمانانی که در ایالت آسام زندگی می‌کنند، مهاجران غیرقانونی هستند. این افراد به خود اجازه دادند تا با حمله به خانه‌های مسلمانان هزاران تن از آنان را آواره کنند و محل زندگی آنها را به آتش بکشند. علاوه بر این تاکنون جسد 34 تن کشف شده است که بسیاری از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

مانموهان سینگ، نخست‌وزیر هند روز شنبه حملات اخیر در آسام را محکوم کرد. کاپیل سیبال، وزیر قانون هند نیز مودی را به مطرح کردن اظهارات تفرقه افکنانه متهم کرد.

سخنگوی حزب بهاراتا جاناتا گفت: این خشونت‌ها تاریخی طولانی دارند. این واکنش‌ها و مقصر دانستن نارندرا مودی برای همه اتفاق‌ها مسخره و احمقانه است.

انتهای پیام

کد N264274

وبگردی