آفتاب

سیدمحمد خاتمی: از تلاش برای کمک به دولت روحانی دریغ نخواهم کرد

سیدمحمد خاتمی: از تلاش برای کمک به دولت روحانی دریغ نخواهم کرد

تهران -ایرنا- رییس جمهور اسبق کشورمان با تاکید بر این که از تلاش برای کمک به دولت روحانی دریغ نخوهد کرد، گفت که از تلاش در راستای تحقق قانون اساسی و اهداف و آرمان های امام راحل و منافع کشور دست بر نمی دارد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر سیدمحمدخاتمی امروز - دوشنبه - اعلام کرد: جمعی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در دهه 60 و 70 خورشیدی با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رییس جمهور اسبق کشورمان دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار ، فعالان سابق جنبش دانشجویی به بیان نگرانی های خود در زمینه مسایل جاری کشور پرداختند و از سید محمد خاتمی خواستند که نقش محوری در هماهنگی و فصل الخطاب بودن میان اصلاح طلبان را همچون گذشته بر عهده داشته باشد.

آنان همچنین از خاتمی خواستند که اجازه ندهد شیرینی پیروزی انتخابات خرداد 92 که حاصل مدیریت و احساس مسوولیت وی و هاشمی رفسنجانی بود، در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان با شکستی کام مردم و اصلاح طلبان تلخ شود.

اعضای دفتر تحکیم وحدت سالهای دهه شصت و هفتاد خورشیدی از رییس جمهوری اسبق کشورمان خواستند که نهادهای مدنی همچون احزاب و مطبوعات و NGO ها و … که یادگار دوره اصلاحات هستند با حمایت بیشتر وی تقویت و در راستای قدرت یافتن مردم و جامعه مدنی برای گذار به مردم سالاری کامل مورد استفاده بیشتر قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رییس بنیاد باران نیز ضمن تایید دغدغه های فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت تاکید کرد که از تلاش برای کمک به دولت روحانی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: در گفت و گو و رایزنی با احزاب اصلاح طلب، در راستای تحقق قانون اساسی جمهوری اسلامی و نیز اهداف و آرمانهای امام راحل و انقلاب اسلامی و منافع کشور حرکت کرده و از تلاش دست بر نمی دارد.

رییس جمهور اسبق کشورمان از تشکل و سازمان دهی فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت برای به اشتراک گذاشتن دغدغه ها و تبادل ایده ها و نظرات برای بهبود اوضاع کشور و کمک به نظام و دولت برای عبور از بحران ها تقدیر و این تلاشها را تحسین کرد.

رییس دولت اصلاحات در انتها از حضور و تلاش اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در انتخابات دوم خرداد یاد کرد و نقش جنبش دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت در آن ایام را محوری و تعیین کننده دانست و ره توشه آن تجربه بزرگ را برای اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت چراغ راه رسیدن به اهداف بلند کشور از جمله دفاع از انتخابات آزاد ، دفاع از حقوق شهروندی و دفاع از آزادیهای مصرح در قانون اساسی برشمرد.

در پایان این دیدار اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت از خاتمی دعوت کردند که در دانشگاهها و میان دانشجویان و دانشگاهیان حضور یابد و ارتباط رو در رو و مستقیم با جنبش دانشجویی را همچون گذشته در دستور کار خود قرار دهد.

سیام**2025 ** 1418
کد N264239

وبگردی