آفتاب

تلاش یک رسانه غربی برای تحریک آمریکا به مداخله بیشتر در اوکراین

تلاش یک رسانه غربی برای تحریک آمریکا به مداخله بیشتر در اوکراین

یک رسانه غربی با پرداختن به بحران موجود در اوکراین و شرایطی که در شرق آن حکمفرماست تلاش کرده تا آمریکا را تحریک به مداخله بیشتر در امور این کشور کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه فیسکال تایمز با انتشار مطلبی با عنوان "در حالیکه اوکراین در حال سوختن است آمریکا فقط تماش می کند" تلاش کرد تا ایالات متحده را به عنوان یک کشور منفعل در قبال تحوات اوکراین نشان دهد.

به اعتقاد نویسنده این مطلب، اقدامات آمریکا در قبال تحولات اوکراین همچون تحریم روسیه، واکنش چندان مناسبی نبوده و اگر واشنگتن خواهان حل این بحران است باید اقدامات بیشتر و مناسب تری را انجام بدهد.

همزمان با انتشار این مطلب در فیسکال تایمز، خبرگزاری فرانسه نیز ار پرواز بمب افکن ها و جنگنده های روسی بر فراز شبه جزیره کریمه خبر داد.

به نوشته این خبرگزاری، بیش از دهها جنگنده و بمن افکن های استراتژیک روسیه بر فراز کریمه دیده شده اند. به نظر می رسد پرواز این جنگ افزارها در آسمان کریمه برای مهیا کردن شرایط سفر "ولادیمیر پوتین" به کریمه باشد. رئیس جمهور روسیه قرار است روز جمعه 20 اردیبهشت به این شبه جزیره سفر کند.

سفر پوتین به کریمه نیز موضوعی است که می تواند موجب حساسیت کشوهرای غربی با توجه به اوج گرفتن تحریکات جدایی طلبان در شرق اوکراین شود.

رسانه های غربی در حالی تلاش دارند تا آمریکا را وادار به مداخله بیشتر در اوکراین کنند که وضعیت این کشور به دلیل همین دخالت کشورهای غربی بدین شکل درآمده است. در همین رابطه طی روزهای گذشته رسانه های غربی از حضور ماموران سازمان سیا و پلیس فدرال امریکا (اف.بی.آی) در کی یف برای آموزش و دادن مشاوره به نیروهای امنیتی اوکراین گزارش داده اند.

 

 

کد N264004

وبگردی