آفتاب
حبیبی در گفت‌وگو با ایلنا:| 165149

شورای رهبری اصلاحات زمینه‌ساز هماهنگی بیشتر نیروهای اصلاح‌طلب است

شورای رهبری اصلاحات زمینه‌ساز هماهنگی بیشتر نیروهای اصلاح‌طلب است

در تشکیل شورای رهبری جبهه اصلاحات نباید جایگاه و نقش جبهه هماهنگی اصلاحات فراموش شود چرا که این جبهه در فضای بسته و امنیتی هشت سال گذشته با وجود همه سختی‌ها و نامهری‌ها، با چنگ و دندان خود را نگه داشت و خدمات شایانی هم کرده است.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاکید کرد: شورای رهبری اصلاحات با حضور آقایان خاتمی، عارف، هاشمی، سیدحسن خمینی و ناطق نوری می‌تواند زمینه‌ساز هماهنگی و همگرایی بیشتر نیروهای اصلاح‌طلب و خردگرا شود.

نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص پیشنهاد تشکیل شورای رهبری جبهه اصلاحات گفت: من با هرگونه تشکلی که موجب ایجاد اتحاد و اجماع شود، موافقم.

وی ادامه داد: تشکیل گروه‌ها و نهادهایی که موجب همگرایی و جلوگیری از تفرقه در میان نیروهای سیاسی شود، برای تقویت فرهنگ تحزب بسیار امری مطلوب است.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه من قبلا گفته‌ام هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان باید دو، سه حزب و نهاد قوی و فراگیر داشته باشند، اظهار داشت: باید در جهت نهادسازی و رشد نهادهای مدنی حرکت کرد چرا که متاسفانه در زمان انتخابات شاهد هستیم که گروه‌ها و ائتلاف‌های بی‌شناسنامه، قارچ‌گونه رشد می‌کنند و بعد از انتخابات نیز به ناگهان محو می‌شوند و پاسخگوی اقدامات و رفتارهای خود نیستند که این برای فرهنگ سیاسی یک کشور بسیار ضربه‌زننده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به وجود شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یادآور شد: در تشکیل شورای رهبری جبهه اصلاحات نباید جایگاه و نقش جبهه هماهنگی اصلاحات فراموش شود، چرا که این جبهه در فضای بسته و امنیتی هشت سال گذشته با وجود همه سختی‌ها و نامهری‌ها، با چنگ و دندان خود را نگه داشت و خدمات شایانی هم کرده است.

حبیبی با درباره شورای رهبری جبهه اصلاحات اذعان داشت: شورای رهبری اصلاحات با حضور آقایان خاتمی، عارف، هاشمی، سیدحسن خمینی و ناطق نوری می‌تواند زمینه‌ساز هماهنگی و همگرایی بیشتر نیروهای اصلاح‌طلب و خردگرا شود و سیاست‌گذاری‌ها و خط‌ مشی‌های کلی را برای نیروهای اصلاح‌طلب مشخص کنند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بزرگترین آسیب شورای اصلاحات را فردمحوری دانست و خاطرنشان کرد: نباید هریک از اعضای شورای اصلاحات به دنبال مطرح کردن نظرات خود باشند، بلکه اساس باید بر همفکری‌ و همگرایی میان نیروهای اصلاح‌طلب باشد تا از تشتت و واگرایی جلوگیری شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب  با بیان اینکه تشکیل نهادهای مدنی می‌تواند از ظهور جریان‌های بی‌شناسنامه جلوگیری کند، ابراز داشت: متاسفانه در مدت اخیر شاهد افزایش هجمه‌ها و حملات به دولت و رئیس جمهور از سوی گروه‌های بی‌شناسنامه تندرو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای اصولگرای خردگرا مانع از ادامه فعالیت تخریبی آنها شوند، بیان کرد: این حملات و تخریب‌ها، نه تنها به منافع ملی بلکه به خود آنها نیز ضربه می‌زند.

کد N263894

وبگردی