آفتاب

بیش از یک سال زمان برای یافتن هواپیمای مالزی

بیش از یک سال زمان برای یافتن هواپیمای مالزی

نخست وزیر استرالیا گفت که یافتن بقایای هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی بیش از یکسال به طول خواهد انجامید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از مالزی، مقامات مسئول کشورهایی که سرگرم جستجوی مشترک برای یافتن جعبه سیاه و بقایای هواپیمای ناپدید شده مالزی هستند می‌گویند دستیابی به نتایج روشنگر در این زمینه ممکن است مدتی دراز طول بکشد.

تونی آبوت، نخست وزیر استرالیا در این خصوص گفت: به نظر کارشناسان، جستجوی سطح وسیع‌تری از کف دریا می‌تواند یکسال یا بیشتر به درازا کشد.

در همین حال هشام الدین حسین، سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی در مورد اقدامات هماهنگ‌تر بین کشورها گفت: من در سفر به کانبرا، بحث سه جانبه‌ای با مقامات استرالیا و چین خواهم داشت و امیدوارم با تمرکز بر گسترش امکانات و مشاوره‌های کارشناسی و تکنولوژیک که از سراسر جهان دریافت می‌کنیم، رویکرد بهتر و هماهنگ تری در کاوش‌های پیش رو داشته باشیم.

از سوی دیگر شرکت هواپیمایی مالزی روز جمعه از بستگان مسافران چینی ناپدید شده پرواز MH370 خواسته است تا هتل محل اقامتشان در پکن را تخلیه کنند و در خانه‌های خود منتظر اطلاعات بعدی باشند.

اما نماینده این خانواده‌ها می‌گوید: ما می‌خواهیم اینجا بمانیم، زیرا باور نداریم که هواپیمایی مالزی بتواند امکان برقراری ارتباط در هر زمان و با همه خانواده‌ها را فراهم کند. آنها حتی خبر اتفاقات بزرگ را هم نمی‌توانند برسانند و بعضی از بستگان ناپدید شدگان ممکن است نادیده گرفته شوند.

به گزارش یورونیوز، شرکت هواپیمایی مالزی می‌گوید از تاریخ هفتم ماه می همه مراکز خود را برای کمک به بستگان ناپدید شدگان تعطیل می‌کند و دو دفتر جدید تنها در کوالالامپور و پکن خواهد گشود و با این بستگان از طریق تماس تلفنی و تجمع‌های متناوب در ارتباط خواهد بود.

انتهای پیام

کد N263829

وبگردی