آفتاب
یک مدرس قرآن:

بصیرت‌بخشی به جامعه مستلزم توجه به فرهنگ قرآنی است

بصیرت‌بخشی به جامعه مستلزم توجه به فرهنگ قرآنی است

یک مدرس قرآن گفت: یکی از ثمرات نهادینه ‌شدن فرهنگ قرآنی در جامعه بصیرت‌افزایی است و دستیابی به تقوا، خویشتن‌داری، خودسازی، اصلاح و ارشاد جامعه منوط به سبک زندگی قرآنی است.

عزت‌الله گوشه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، در رابطه با مقام و منزلت معلم، بیان کرد: اهمیت آموزش در دین مقدس اسلام تا جایی است که خداوند متعال در آیه اول سوره قلم، به قلم قسم یاد کرده، از طرفی اولین آیاتی که بر نبی‌ مکرم اسلام(ص) نازل شد نیز پیرامون اهمیت آموختن و یادگیری است.

وی ادامه داد: آموزش، یک مقوله مهم و اساسی در تمام جوامع بشری است و مرتفع شدن نیازهای جامعه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... و همچنین دستیابی به رشد و تعالی و ترقی منوط به میزان دانش و تخصص افراد است که این مهم محقق نمی‌شود مگر به‌واسطه معلم.

گوشه‌ای ائمه‌ اطهار(ع) را مصداق بارز معلم نمونه دانست و افزود: ائمه معصوم(ع) با آموزش و پرورش جامعه مسیر تزکیه، پاکی و چگونگی درست زندگی کردن را به انسان‌ها آموختند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و حتی زجر و شکنجه‌های دشواری را نیز متحمل شدند.

مدیر مؤسسه قرآنی یوسف نبی(ع) خرم‌آباد اضافه کرد: شهید مطهری شخصیت ممتاز و برجسته‌ای بود و از معدود کسانی است که قلمش کارساز بوده و حاصل آن معلمان، علما و فیلسوفانی هستند که تربیت‌یافته مکتب این علامه بزرگوارند.

گوشه‌ای با اشاره به جایگاه رفیع معلم قرآن در آموزه‌های دینی اظهار کرد: نبی مکرم اسلام(ص) فرمود‌ند، بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد» و امام صادق(ع) نیز فرمودند، حتی ماهیان دریا هم برای معلم قرآن استغفار می‌کنند.

این داور قرآن، نقش قاریان و حافظان قرآن را در تحقق نام سال بسیار مهم و اساسی دانست و افزود: اگر برگزاری جلسات و محافل قرآنی در جامعه رونق گرفته و پررنگ شود در سایه آن مردم به خودسازی، خویشتن‌داری و تقوا روی آورده و فرهنگ جامعه اصلاح می‌شود؛ کما اینکه مقام معظم رهبری نیز حل مشکلات فرهنگی جامعه را تاسی جستن به قرآن می‌داند.

گوشه‌ای با بیان این‌که «یکی از ثمرات نهادینه‌شدن فرهنگ قرآن در جامعه بصیرت‌افزایی است» گفت: زندگی بر اساس فرهنگ قرآن، اقتصاد جامعه را نیز اصلاح خواهد کرد لذا امید است مسئولان توجه بیشتری به جامعه قرآنی که مهجور واقع شده‌اند، داشته باشند زیرا متأسفانه آن‌طور که باید فعالان قرآنی مورد حمایت واقع نشده‌اند.

انتهای پیام

کد N263782

وبگردی