آفتاب

بادامچیان: مردم تخریب‌ها را از نقدهای دلسوزانه تشخیص می‌دهند

بادامچیان: مردم تخریب‌ها را از نقدهای دلسوزانه تشخیص می‌دهند

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مردم نقدهای سازنده را که از سر دلسوزی است، از نقدهایی که قصد تخریب و کارشکنی دارد، تشخیص می‌دهند.

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: بین نقد، انتقاد و ارزیابی با تخریب، تفاوت است. با اینکه انتقاد از نقد می‌آید، اما در اصطلاح و میان مردم، انتقاد حرفی است که شاید درست هم باشد و تنها جنبه منفی را بیان می‌کند اما نقد، نقاط منفی و مثبت را با هم در نظر می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: ارزیابی، به معنی بررسی نقاط منفی و مثبت و بیان نتیجه‌ای از مسائل بررسی شده است اما تخریب صرفاً بیان و بررسی نقاط منفی به قصد برکناری و نابودی شخص یا مسأله است که عموماً نیز منافع شخصی را در بر می‌گیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه "تمام تخریب‌گران، بی‌نام و نشان نیستند"، تصریح کرد: پیدا کردن تخریب‌گرانِ مسئولان، سخت نیست و تمام آنان نیز بی‌شناسنامه و بی‌نشان نیستند و مشخص است که چه گروهی برای تخریب، فیلم و جزوه و پیامک میان مردم پخش می‌کند.

بادامچیان ادامه داد: درست نیست که جلوی این افراد گرفته شود، چراکه بیان نظرات منفی و مثبت لازمه فعالیت یک جامعه پویاست و اگر نگذاریم صدای مخالف به گوش برسد، آزادی بیان از بین خواهد رفت. از افرادی که مخالف سیاست‌ورزی مسئولان هستند، نمی‌شود انتظار موافقت داشت.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان گفت: بر اساس تفکرات اسلامی و نظر امامان و بزرگان ما و همچنین قانون جمهوری اسلامی ایران، نقد کردن شرایطی دارد که عدم تخریب، حفظ شخصیت و تهدید نکردن، از جمله آنهاست؛ پس افرادی که قصد انتقاد سازنده دارند باید در این چهارچوب حرکت کنند.

انتهای پیام

کد N263581

وبگردی