آفتاب
داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایسنا:

اصولگرایان تکلیف خود را با تخریب‌گرها روشن کنند/این گروه‌ها پشتیبانی مالی می‌شوند

اصولگرایان تکلیف خود را با تخریب‌گرها روشن کنند/این گروه‌ها پشتیبانی مالی می‌شوند

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری تاکید کرد که اصولگرایان باید در راستای دفاع از اعتقادات خود باید تکلیف خود را با عده‌ای که تحت عنوان اصولگرا خود را زیر پرچم آنها پنهان کرده‌اند، روشن کنند.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: اگر اصولگرایی مجموع اعتقاداتی است که اعتقادات مذهبی را نیز شامل می‌شود، امروز اصولگرایان باید در راستای دفاع از اعتقادات خود تکلیفشان را با عده‌ای که تحت عنوان اصولگرا خود را زیر پرچم آنها پنهان کرده‌اند و از طریق روش‌های ضددینی و غیرمذهبی برای رسیدن به قدرت استفاده می‌کنند، روشن کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "نقد اقدامی است که با هدف اصلاح انجام می‌شود"، خاطرنشان کرد: هدف از نقد، برجسته کردن عیوب و ارائه کردن راهکارهای مختلف برای رفع آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه "نقد دارای بُعد اصلاحی است"، افزود: برخلاف نقد که دارای بُعد اصلاحی است، در تخریب بُعد اصلاحی وجود ندارد. در تخریب همواره تلاش می‌شود که با نوعی غرض‌ورزی اقدامات مثبتی که انجام گرفته است منفی جلوه داده شود. در تخریب، هدف این است که حقایق در جهت رسیدن به اهداف و منافعی خاص وارونه جلوه داده شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "در تخریب، کشف حقیقت و اصلاح، هدف نیست"، تصریح کرد: هدف از تخریب، پوشاندن حقایق و نابودی رقباست و کسی که تخریب می‌کند، دارای منافع و اهداف نامشروعی است.

قنبری همچنین با بیان اینکه "عده‌ای بخواهند از راه تخریب به منافع خود برسند، دارای اهدافی نامشروع هستند"، خاطرنشان کرد: در آئین، فرهنگ و مذهب ما، هم هدف و هم وسیله، هر دو باید مقدس باشند.

وی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند از راه تخریب به اهداف خود برسند، در واقع از شگردها و روش‌های ماکیاولیستی استفاده می‌کنند. آنها معتقدند که هدف هرچه باشد - چه مشروع و چه نامشروع - وسیله را توجیه می‌کند. در این نگاه هیچگاه به اخلاق توجه نمی‌شود و در مجموع نسبت به اخلاق دید قدرتمندانه‌ای وجود دارد.

قنبری با بیان اینکه "در کشور ما عده‌ای حضور دارند که خود را کاتولیک‌تر از پاپ می‌دانند"، اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما عده‌ای حضور دارند که در محافل به‌گونه‌ای وانمود می‌کنند که مذهبی‌تر از آنها وجود ندارد و به عبارتی خود را کاتولیک‌تر از پاپ می‌دانند. این در حالی است که این افراد برای رسیدن به اهداف خود از روش‌های ناپسند و غیراخلاقی و به عبارتی کلی‌تر از روش‌های ماکیاولیستی استفاده می‌کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با تاکید بر اینکه "این افراد نمی‌توانند خود را معتقدین واقعی اسلام بدانند"، تصریح کرد: این عده خود را افرادی مذهبی جلوه می‌دهند؛ این در حالی است که اغلب آنها، خود را پشت پرچم اصولگرایی پنهان کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه "اصولگرایان باید هرچه سریعتر به طرد این افراد از دایره اصولگرایی بپردازند"، گفت: اگر اصولگرایی مجموع اعتقاداتی است که اعتقادات مذهبی را نیز شامل می‌شود، امروز اصولگرایان باید در راستای دفاع از اعتقادات خود تکلیفشان را با عده‌ای که تحت عنوان اصولگرا خود را زیر پرچم آنها پنهان کرده‌اند و از طریق روش‌های ضددینی و غیرمذهبی برای رسیدن به قدرت استفاده می‌کنند، روشن کنند.

وی با اشاره به اینکه "متأسفانه در گذشته نیز شاهد روش‌های تخریبی و ماکیاولیستی برای رسیدن به قدرت از سوی برخی گروه‌ها بوده‌ایم"، به انتشار فیلم "من روحانی هستم" اشاره کرد و افزود: امروز بار دیگر شاهد چنین رفتارهایی از سوی گروه‌های خاص هستیم. این افراد در تلاش هستند که در یک موج فیلم‌سازی به تظاهر ژستی هنرمندانه به خود بگیرند. این در حالی است که همگان می‌دانند که این کار، کاری از جنس هنر نیست چراکه ساختن مستندات جعلی به هیچ‌وجه با کار هنری رایج در کشور ما سازگاری ندارد.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: پُر واضح است که اقدامی سیاسی که تحت عنوان کاری فرهنگی در کشور انجام می‌شود، جز با هدف تخریب دولت و رسیدن به قدرت با روش‌های نامطلوب از سوی برخی گروه‌های خاص، هدف دیگری ندارد.

قنبری با تاکید بر اینکه "شناسایی و برخورد با کسانی که می‌خواهند برای رسیدن به قدرت از روش‌های نامشروع استفاده کنند، وظیفه همه آحاد جامعه است"، به پشتیبانان گروه‌های تخریب‌گر در کشور اشاره کرد و گفت: قطعاً این گروه‌ها از منابع مالی گروه‌های خاص در جامعه پشتیبانی می‌شوند؛ چراکه این‌ها هنرمند نیستند که بخواهند از طریق هنر کسب درآمد کنند. این افراد قطعاً از بخش‌هایی که اهداف سیاسی دارند حمایت مالی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: منابع تأمین مالی این عده قطعاً به گروه‌های قدرت و گروه‌هایی که به تعبیر آقای رئیس‌جمهور کاسبان تحریم‌ بوده‌اند بازمی‌گردد؛ چراکه این گروه‌ها منافع گروهی خود را در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 92 از دست دادند و قدرت و ثروت‌هایی را که بواسطه حضور در قدرت کسب کرده‌ بودند، واگذار کردند و امروز که منافعشان به خطر افتاده است دست به کار شده‌اند و در تلاشند که حتماً منابعی از راه‌های نامشروع بدست آورند و در جهت تخریب دولت به کار ببرند تا بتوانند بار دیگر به قدرت بازگردند.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با تاکید بر اینکه "شناسایی گروه‌های تخریب‌گر در کشور، اقدام دشواری نیست"، تاکید کرد: نهادهای اطلاعاتی و بویژه دستگاه قضائی باید هرچه سریعتر هویت این افراد و گروه‌ها را شناسایی و با آنها برخورد کنند.

قنبری ادامه داد: امروزه با توجه به روش کاری که این افراد در پیش گرفته‌اند، می‌توان به راحتی ارتباط این افراد با گروه‌های حامی‌شان را تشخیص داد. امروز هرکسی که الفبای سیاست را بداند، درمی‌یابد که آبشخور این گروه‌ها از کجاست و این افراد به کجا وصل هستند.

وی به نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم در جهت شناسایی گروه‌های تخریب‌گر در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر دستگاه‌های اطلاعاتی و قضائی، رسانه‌ها نیز نقش مهمی در جهت مقابله و شناسایی این گروه‌ها دارند. رسانه‌ها باید در شناساندن وابستگی‌های گروهی و جناحی این افراد دست به کار شوند و برای افکار عمومی و کسانی که هنوز این گروه‌ها را به خوبی نشناخته‌اند، ارتباطات این گروه‌ها را شرح دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به حمایت برخی گروه‌های بی‌نام و نشان از پروژه‌های تخریبی در جامعه، اظهار کرد: از آنجا که فیلمسازان مستند "من روحانی هستم" جزئی از یک جریان سیاسی خاص هستند، زمانی که بحث برخورد با این گروه پیش می‌آید، جریان‌های رسانه‌ای و همچنین صاحب‌نظران مربوط به آن جریان خاص وارد عمل می‌شوند و به بهانه آزادی بیان تلاش می‌کنند که آزادی بیان را مسخ کنند.

قنبری با تاکید بر اینکه "نباید به بهانه پرهیز از جنجال‌آفرینی، پاسخ این افراد و گروه‌های تخریب‌گر داده نشود"، تصریح کرد: گرچه دوری از جنجال‌آفرینی اقدام عاقلانه‌ای است، اما در مقابل افرادی که به دنبال ایجاد جنجال هستند باید پاسخ‌های قاطع داده شود؛ چراکه اگر امروز به این افراد پاسخی داده نشود، بواسطه امکانات و مبالغ هنگفتی که در اختیار دارند، فردا برنامه‌های دیگری را تدارک می‌بینند.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه "نادیده گرفته شدن اخلاق و چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی از جمله خطراتی است که از سمت گروه‌های تخریب‌گر احساس می‌شود"، گفت: نادیده گرفتن ارزش‌های جمهوری اسلامی اقدام قابل قبولی نیست و به همین جهت باید در مقابل عده‌ای که اخلاقیات را فدای منافع خود می‌کنند، ایستاد و پاسخ محکمی داد تا این افراد دیگر نتوانند در مقابل ملت قرار بگیرند و عرض اندام کنند.

قنبری همچنین تاکید کرد: این گروه‌ها در تلاش هستند که با مورد تمسخر قرار دادن مردم و تخریب دستاوردهای مثبتی که در کشور توسط نهادهای گوناگون از جمله دولت کسب شده است، برای انتخابات آینده، از مردم استفاده‌ای ابزاری داشته باشند.

این نماینده پیشین مجلس در پایان با بیان اینکه "نقشه این افراد برای مردم آشکار شده است"، گفت: پاسخ صریح و قاطع به این گروه‌ها موجب ناکام ماندن آنها در رسیدن به اهدافشان می‌شود.

انتهای پیام

کد N263569

وبگردی