آفتاب

اظهار پشیمانی یک از عوامل العربیه به خاطر ارائه گزارش های ساختگی از سوریه

اظهار پشیمانی یک از عوامل العربیه به خاطر ارائه گزارش های ساختگی از سوریه

واحدمرکزی خبر نوشت:

یکی از افرادی که برای شبکه العربیه گزارش های ساختگی و دروغین از اوضاع سوریه تهیه می کرد به اقدامات خود اعتراف و اظهار پشیمانی کرد.
شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد: سه سال است که گروه های تروریستی در استان حمص مردم این استان را به خاک و خون می کشند.
واقعیت این است که تروریست ها علاوه بر استفاده از سلاح برای قتل مردم سوریه از ابزارهای دیگری مانند پخش اخبار دورغ استفاده می کنند.
در ادامه این گزارش یکی از افرادی که قبلا برای شبکه العربیه گزارش های ساختگی از اوضاع سوریه تهیه می کرد تا دولت سوریه را مسئول حملات و انفجارها معرفی کند، گفت نام من احمد عباره است، و بیست و هفت سال دارم و از ژوئیه سال 2012 وارد بحران سوریه یا به اصطلاح انقلاب سوریه شدم.
وی افزود: در یکی از انفجارهایی که در سوم مارس سال 2012 در ساختمانی در منطقه الحمیدیه که از سوی یکی از افراد مسلح بمبگذاری شده بود و منفجر شد، پس از انفجار ما فورا در بالای این ساختمان حاضر شدیم و گفتیم این ساختمان از سوی نیروهای دولت سوریه بمباران شده است.
وی در ادامه گفت: در یکی از موارد دیگر مسئول تهیه خبر گفت با تلفن صحبت می کرد و می گفت: شب گذشته خبر رسید که پنج جسد در یکی از مناطق حلب پیدا شده است، اما ما در گزارش خود تعداد اجساد را هفتاد نفر گزارش کردیم.
احمد عباره افزود: شبکه العربیه از ما خواست گزارش هایی درباره وضع انسانی مردم تهیه کنیم، اما واقعیت این است که خود شبکه العربیه گزارش را ارسال می کرد که همه جزئیات مانند شمار کشته ها، مشکلات مردم و اوضاع میدانی در آن آمده بود و فقط من آن را از روی متن می خواندم.
در یکی از گزارش های ضبط شده شبکه العربیه مجری این شبکه گفت: مردم منطقه السایح در وضع بسیار بد معیشتی به سر می برند، زیرا آنها نه آب دارند و نه غذا.
احمد عباره که خود را «ابو لؤی» می نامید پشت دوربین حاضر شد و گفت: منطقه السایح یکی از مناطق مهم و حساس است که در کنار منطقه الخالدیه قرار دارد و برای نیروهای دولت سوریه از ویژگی خاصی برخوردار است.
یکی از افراد مسلح در مصاحبه با احمد عباره «ابو لؤی» گفت: ما در حال حاضر از کمبود شدید مواد غذایی، آب آشامیدنی و مهمات رنج می بریم.
ما تلاش می کردیم تظاهرات مردم سوریه علیه افراد مسلح را وارونه جلوه دهیم، زیرا مردم بر این باورند که افراد مسلح مسئول همه مشکلات و رنج آنها هستند.
وی همچنین درباره ورود کاروان امداد رسان سازمان ملل به منطقه القرابیص برای خارج کردن افراد تحت محاصره گفت: به ما دستور دادند که از اقدامات این کاروان گزارش تهیه کنیم، اما ناگهان چند خمپاره از پشت به افراد غیر نظامی و سپس به هیات سازمان ملل شلیک شد.
العربیه گزارش کامل در این باره تهیه و برای من ارسال کرد و گفت که نیروهای ارتش سوریه به غیر نظامیان و کاروان سازمان ملل خمپاره شلیک کردند.
در خصوص چگونگی تهیه گزارش از مناطق تحت بمباران گفت: افراد مسلح در ابتدا در دیوارها و مناطق مختلف ساختمان بمب کار می گذاشتند و ما فیلمبرداری می کردیم.
وی در پایان گفت: من از کمک به افراد مسلح و از پیوستن به آنها پشیمانم و از افرادی که مرتکب اشتباه شدن می خواهم به کشورشان بازگردند.

4949

کد N263407

وبگردی