آفتاب

ایتالیا آماده اعزام نیروهای صلحبان به اوکراین است

ایتالیا آماده اعزام نیروهای صلحبان به اوکراین است

تهران-ایرنا- وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد که این کشور آماده است در صورت ضرورت و نیاز برای تضمین صلح و امنیت در اوکراین به این کشور نیروهای صلح بان اعزام کند.

به گزارش پایگاه خبری صدای روسیه، ˈروبرتا پینوتیˈ وزیر دفاع ایتالیا در گفت وگو با روزنامه رپوبلیکا گفت: نمی توانیم فقط نظاره گر خشونت و درگیری ها در اوکراین باشیم و اقدامی انجام ندهیم. مطمئنا نمی توان به تنهایی در این جهت اقداماتی انجام داد بنابراین باید از طریق سازمان ملل، ناتو و اتحادیه اروپا وارد عمل شد. در صورت نیاز ما آماده هستیم نیروهای صلح بان به اوکراین اعزام کنیم.

وی توضیح داد:تاکنون کسی در رابطه با این ابتکارعمل سخن نگفته است اما ما باید برای این گونه تحولات آمادگی داشته باشیم. در حال حاضر اقدامات سیاسی و دیپلماتیک ما در مورد بحران اوکراین بازگشت به توافقنامه ژنو است.

همچنین پایگاه خبری صدای روسیه از شنیده شدن صدای تیراندازی در یک ایستگاه راه آهن در حومه شهر اسلاویانساک خبر داد. براساس گزارش ها، این ایستگاه راه آهن در کنترل حامیان دولت کی یف است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که مقام های کی یف اعلام کردند که نیروهای دولتی یک برج تلویزیونی را در عملیات امنیتی برای سرکوب فعالان جدایی طلب حامی روسیه در شهر کراماتورسک باز پس گرفتند.

آرسن آواکوف وزیر کشور اوکراین در بیانیه ای در صفحه فیس بوک خود عنوان کرد که حمله جدید برای کنترل کامل این شهر توسط نیروهای گارد ملی و نیروهای مسلح بعدازظهر روز یکشنبه آغاز شد.

به دنبال تشدید تنش ها در اوکراین و ابراز نگرانی جامعه جهانی نسبت به تشدید خشونت ها در این کشور، وزارت خارجه قزاقستان نیز روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور نگران خشونت فزاینده در اوکراین و همچنین درگیری های شدید در شهرهای اودسا، اسلاویانسک و کراماتورسک است.

در بیانیه وزارت خارجه قزاقستان آمده است: ما از تمامی طرف های درگیر در قزاقستان می خواهیم که خشونت را کنار بگذارند و فورا در مسیر کاهش تنش ها گام بردارند. معتقدیم که این وظیفه همگان است که به دنبا راههای مسالمت آمیز برای حل و فصل اختلافات و بحران در اوکراین باشند.

وزارت خارجه قزاقستان در ادامه نسبت به حوادث اخیر در چند شهر شرق اوکراین و کشته شدن ده ها تن در درگیری های این کشور ابزار نگرانی کرد

وزارت خارجه قزاقستان در این بیانیه افزود: ما از تمامی طرف های درگیر می خواهیم تا در جهت اجرای توافقنامه ژنو برای حل بحران اوکراین حرکت کنند. ما نسبت به این موضوع متقاعد شده ایم که باید صلح، ثبات و امنیت در سراسر اوکراین احیا شود که در غیر این صورت پیامدهای جدی به دنبال خواهد داشت.

مترجمام**9234**1010
کد N263238

وبگردی