آفتاب
نقوی حسینی خبر داد،

تشکیل هیأتی از کمیسیون امنیت ملی برای بررسی موضوع گروگان‌گیری حامد صداقتی

تشکیل هیأتی از کمیسیون امنیت ملی برای بررسی موضوع گروگان‌گیری حامد صداقتی

نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در جلسه امروز ابتدا موضع گروگانگیری اخیر در مسیر چابهار به زاهدان در منطقه خاش مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لازم به توضیح است کمیسیون هیاتی را با مسوولیت محسنی‌ثانی رییس کمیته امنیت کمیسیون همراه با آقایان دواتگری و سید باقر حسینی تشکیل و به منطقه اعزام کرد. هیات مذکور موضوع را بررسی و به زودی گزارش خود را به صحن کمیسیون تقدیم خواهد کرد. در این اقدام گروگانگیری اخیر حامد صداقتی قهرمان شمشیربازی کشورمان همراه با یکی از همراهانش به گروگان گرفته شده‌اند. یکی از همراهان وی نیز جان خود را از دست داده است.

وی افزود: در ادامه جلسه مذاکرات هسته‌ای و آینده آن مورد بحث قرار گرفت و به ویژه سوال اصلی کمیسیون مبنی بر میزان انجام تعهدات غرب طی ماه‌های گذشته مطرح شد و بنا بر این گردید که همچنان از دستگاه‌های مختلف از جمله صنایع هواپیمایی، نفت و پتروشیمی دعوت شود و همانند بانک مرکزی و صنایع کشتیرانی، گزارشی از نحوه عمل غربی‌ها به تعهداتشان در قبال ایران گزارش دادند چون گزارش بانک مرکزی و صنایع کشتیرانی بر نگرانی کمیسیون افزود.

سخنگوی کمیسیون در ادامه گفت: در ادامه جلسه موضوع مطرح شده از سوی یکی از مسوولان دولتی مبنی بر بازگرداندن شیر و خورشید به شدت عکس‌العمل نشان داد و اینگونه اظهارنظرها را به شدت محکوم کرد.

نقوی حسینی همچنین گفت: دو لایحه مربوط به کمیسیون نیز به بحث و رای گذاشته شد و لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل الحاقی به کنوانسیون قراردادهای نقل و انتقال بین‌المللی کالا از طریق جاده راجع به سند حمل الکترونیکی» و همچنین «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی» پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

انتهای پیام

کد N263203

وبگردی