آفتاب

نماینده مجلس : تیم مذاکره کننده بسیار قوی عمل می کند

نماینده مجلس : تیم مذاکره کننده بسیار قوی عمل می کند

تهران – ایرنا – نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده ایران تاکنون بسیار قوی عمل کرده است، گفت: منتقدان باید به مذاکرات نگاه برد – برد داشته باشند و نگاه برد – باخت پرهیز کنند.

«جواد هروی» امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: برخی گروه ها با ایجاد مانع در برابر دستگاه دیپلماسی ، سوالاتی را مطرح می کنند که در بسیاری از موارد ، حاشیه ای و نادرست است.

وی افزود: اعتقاد دارم اصل قضیه فراتر از اینها است و ما در دولت تدبیر و امید توانسته ایم یک موضوع خشکیده را به حرکت درآوریم.

هروی با اشاره به اینکه دیپلماسی در دولت قبلی درهایش بسته شده بود گفت: ما پیش از این، به دلیل بسته بودن درهای دیپلماسی خسارت ها و زیان های زیادی دیدیم ولی امروز با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید درهای دیپلماسی ما به روی دنیا گشوده شده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: حال که ما به این سمت حرکت کرده ایم باید تبعات بازتاب ها و انعکاس های این موضوع را بپذیریم.

وی با یادآوری اینکه تیم مذاکره کننده ایران تاکنون بسیار قوی عمل کرده است، گفت: آقای ظریف فردی خبره است که دنیا را می شناسد.

وی افزود: این درست نیست که ما یکطرفه به قاضی برویم و بگوییم هرچه ما می گوییم غربی ها باید بگویند چشم ؛ این یک تصور کودکانه است و این موضوع هم درست نیست که هرچه آنان می گویند، ما بپذیریم.

وی خاطرنشان کرد: باید نشست ها و مذاکرات مختلفی انجام شود تا به نتیجه کافی برسد. ما باید به موضوع هسته ای نگاه برد – برد داشته باشیم و از نگاه برد – باخت جلوگیری کنیم زیرا این نگاه، مسیر دستیابی به راه حلی مناسب را می بندد.

هروی افزود: رفتن به سوی درهای باز بسادگی امکان پذیر نیست و ما باید تبعات آن را بپذیریم؛ اگر ارتباطات خوب قوت بگیرد شاهد ثمره شیرین روابط خارجی خواهیم بود.

سیام (3)** 9121** ل.ا**1449
کد N262894

وبگردی