آفتاب
آخرین تحولات سوریه/

سرکرده گردانهای تروریستی هارون الرشید به هلاکت رسید

سرکرده گردانهای تروریستی هارون الرشید به هلاکت رسید

منابع امنیتی در سوریه از هلاکت سرکرده گردانهای تروریستی هارون الرشید طی درگیری با ارتش در منطقه کسب در حومه لاذقیه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه لبنانی المنار، منابع امنیتی در سوریه اعلام کردند: "ابراهیم دیب" سرکرده گردانهای تروریستی هارون الرشید در درگیری با ارتش سوریه در منطقه مرزی کسب به هلاکت رسیده است.

منطقه کسب در حومه لاذقیه از مناطق مرزی سوریه با ترکیه است که گروههای تروریستی طی ماههای اخیر با حمایت نیروهای ارتش ترکیه در آن متمرکز شده اند.

مردم منطقه کسب اکثرا از اقلیت ارمنی بوده و خواستار خروج فوری گروههای تروریستی از این منطقه هستند.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- مردم و به ویژه جوانان استان دیرالزور با برگزاری تجمعی در منطقه "الجوره" حمایت خود را از ارتش سوریه و دولت این کشور در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

- یک کودک خردسال سوری در پی سقوط خمپاره به منطقه العباسیین و الغسانی دمشق کشته شد. در این حمله تروریستها یک شهروند سوری دیگر نیز زخمی شد.

- ارتش اردن با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای ارتش اردن تلاش یک گروه مسلح برای وارد کردن تسلیحات به سوریه را ناکام گذاشته اند.

- "ناصر جوده" وزیرخارجه اردن در اظهاراتی اعلام کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون آواره سوری در اردن سکونت دارند.

- "طلال البرازی" استاندار حمص با اشاره به توافق درباره خروج گروههای مسلح از این استان، تاکید کرد: راه حل سوری - سوری واقعی ترین راهکار برای پایان دادن به بحران سوریه است.

کد N262820

وبگردی