آفتاب

تروریست ها 19 شیعه را در عراق کشتند

تروریست ها 19 شیعه را در عراق کشتند

تهران - ایرنا - مقام های عراق روز یکشنبه اعلام کردند: در حمله تروریست های مرتبط با ˈالقاعدهˈ به شیعیان در شمال و جنوب بغداد، 19 نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ، در حمله دیشب تروریست ها به یک اتوبوس حامل زائران شیعه در شمال بغداد 11 نفر و در حمله به یک خانواده شیعه در بخش جنوبی پایتخت عراق هشت نفر دیگر کشته شدند.

خشونت های خونین شنبه شب همزمان با ادامه شمارش آراء انتخابات 30 آوریل (10 اردیبهشت) صورت گرفت که نخستین انتخابات در عراق از هنگام عقب نشینی نیروهای آمریکا از این کشور در اواخر سال 2011 به شمار می رود.

به گفته پلیس عراق و یک پزشک، در مرگبارترین حمله تروریستی، بر اثر انفجار بمب و تیراندازی به یک دستگاه اتوبوس حامل زائران شیعه که از ˈسامراˈ در شمال پایتخت باز می گشتند در حومه شهرک ˈبلادˈ، 11 نفر کشته و 21 نفر دیگر زخمی شدند.

این زائران به مناسبت سالگرد شهادت امام ˈعلی نقیˈ (ع) به سامرا رفته بودند.

به گفته یک خبرنگار فرانس پرس، مراسم تشییع جنازه قربانیان این حادثه تروریستی امروز در استان ˈمیسانˈ در جنوب عراق برگزار شد.

همچنین پلیس عراق شنبه شب اجساد هشت عضو یک خانواده را که در منزل خود در جنوب بغداد با شلیک گلوله کشته شده بودند، پیدا کرد.

علت کشته شدن اعضا این خانواده یا عامل قتل آنها مشخص نیست.

آمار فرانس پرس بر اساس گزارش های منابع امنیتی و پزشکی عراق حاکی است: بیش از سه هزار نفر در خشونت های تروریستی سال جاری (میلادی) عراق کشته شده اند.

مترجمام**1486**1651
کد N262807

وبگردی