آفتاب
رییس اتحادیه واردکنندگان مکمل های غذایی خبر داد:

رشد 35 درصدی قاچاق مکمل های غذایی، رژیمی و ورزشی در کشور

رشد 35 درصدی قاچاق مکمل های غذایی، رژیمی و ورزشی در کشور

تهران - ایرنا - رییس اتحادیه واردکنندگان مکمل های غذایی گفت: حجم قاچاق مکمل های غذایی، رژیمی و ورزشی در کشور رو به افزایش است، بطوریکه قاچاق این فراورده ها نسبت به دوسال گذشته 35 تا 45 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «حسن شکوهی» روز یکشنبه در نشست خبری دومین همایش مکمل های غذایی و رژیمی افزود: تا دو سال گذشته، قاچاق این فراورده ها 20 درصد بود اما به علت مصرف و تقاضای زیاد از این محصولات، قاچاق آنها نیز افزایش یافته است.

وی گفت: مصرف مکمل غذایی و رژیمی در دنیا بین سال های 2014 تا 2006 میلادی با رشد 5.6 درصدی از 64 میلیارد دلار به 96 میلیارد دلار افزایش داشته و پیش بینی می شود تا سال 2015 میلادی به 107میلیارد دلار نیز برسد.

شکوهی گفت: مصرف مکمل در ایران یک درصد مصرف مکمل دنیا را تشکیل می دهد و این در حالیست که رشد 40 درصدی مصرف مکمل غیرمجاز را سالانه در کشور شاهد هستیم.

وی تصریح کرد، سال گذشته در ایران مصرف مکمل های غذایی 800 میلیون دلار بوده که با اضافه شدن مصرف مکمل های قاچاق به یک میلیارد دلار می رسد.

رییس اتحادیه واردکنندگان مکمل های غذایی افزود: در میان مصرف مکمل ها، 45 درصد به تولید داخلی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: 25 درصد حجم مکمل ها در اروپا که به هورمون آغشته است از کشورهای هند و چین قاچاق شده و متاسفانه به ایران نیز قاچاق می شود.

شکوهی گفت: وزارت بهداشت برای نظارت بر مکمل های قاچاق ظرفیت محدودی دارد و نمی توان همه نظارت را بر عهده وزارت بهداشت گذاشت.

اجتمام(3) ** 9188 ** 1071
کد N262746

وبگردی