آفتاب

افسران اف.بی.آی و سیا به دولت کی‌یف مشاوره می‌دهند

افسران اف.بی.آی و سیا به دولت کی‌یف مشاوره می‌دهند

روزنامه بیلد چاپ آلمان نوشت: ده‌ها تن از افسران اداره پلیس فدرال آمریکا (اف.بی‌.آی) و آژانس جاسوسی ایالات متحده (سیا) به دولت اوکراین برای چگونگی سرکوب حامیان فدرالی جنوب شرق این کشور مشاوره می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، جاسوس‌های سیا و اف.بی.آی در کی‌یف ماموریت ویژه‌ برای کمک به مقام‌های اوکراین دارند تا با ناآرامی‌ها در جنوب شرق این کشور مقابله کرده و نهادهای اجرایی قانون در کشور را ایجاد کنند.

روزنامه بیلد آلمان مدعی است که این جاسوسی‌ها به صورت مستقیم در درگیری‌ها با شبه نظامیان حامی فدرالی شدن دخالت ندارد. این افراد پایتخت اوکراین را ترک نگفته و حتی به مقام‌های کی‌یف درباره مقابله با جرایم سازمان یافته مشاوره می‌دهند.

کارشناسان اف.بی.آی به بازرسان دولت اوکراین برای پیدا کردن ردی از اموال ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری فراری اوکراین که همچنان خود را رئیس مشروع کشور می‌داند، کمک می‌کنند.

پیشتر، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که اف.بی.آی به مقام‌های اوکراینی در اثبات پرونده‌های فساد و جمع آوری شواهد مورد نیاز برای بازگشت پول به کشور که به صورت غیرقانونی از اوکراین خارج شده، کمک خواهد کرد.

اواسط ماه گذشته میلادی، جان برنان، مدیر سیا در جریان یک سفر محرمانه به کی‌یف رفت اقدامی که در ابتدای امر دولت واشنگتن آن را رد کرد.

روسیه مکررا آمریکا را به دخالت در امور داخلی اوکراین متهم می‌کند اما واشنگتن علنا اعلام کرده که از حامیان دولت جدید کی‌یف و اقداماتشان حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N262724

وبگردی