آفتاب

نیروهای اوکراینی به تمام شهرهای تحت کنترل شبه نظامیان حمله می کنند

نیروهای اوکراینی به تمام شهرهای تحت کنترل شبه نظامیان حمله می کنند

مسکو- ایرنا- ˈآندره پاروبییˈ دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین اعلام کرد: عملیات نظامی نیروهای اوکراین در تمام مناطق شرق و جنوب اوکراین ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، پاروبیی روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه 5 تلویزیون اوکراین افزود: عملیات ضدتروریستی به شهرهای اسلاویانسک و کراماتورسک محدود نخواهد شد.

وی توضیح داد: پس از پایان عملیات نظامی در اسلاویانسک و کراماتورسک در شهرهای دیگر که افراط گرایان قوانین اوکراین را نادیده می گیرند و زندگی شهروندان را به خطر می اندازند عملیات مشابه اجرا خواهیم کرد.

مقام ارشد اوکراینی در حالی این سخنان را گفت که ˈسرگئی پاشینسکیˈ رییس موقت دفتر ریاست جمهوری اوکراین به تازگی اعلام کرد: عملیات ضدتروریستی در مناطق شرق این کشور با کنترل بر اسلاویانسک و کراماتورسک و برقراری وضعیت عادی در این دو شهر به پایان می رسد.

در همین حال اخبار رسیده از اوکراین حاکی از حملات نیروهای اوکراینی به شهرهای کراماتورسک و ماریوپل است.

این درگیریها همچنین ادامه دارد و دو طرف از تلفات طرف مقابل خبر می دهند.

به گزارش رسانه های روسی، شبه نظامیان حملات شبانه نیروهای وزارت کشور و گارد ملی اوکراین به ماریوپل را دفع کردند و این نیروها مجبور به عقب نشینی شدند.

در این شهر بانکی به نام ˈپریوات بانکˈ متعلق به سرمایه دار اوکراینی دارای دیدگاه های ضدروسی و نیز دفتر حزب باتکیفشینا به رهبری خانم یولیا تیموشنکو به آتش کشیده شد.

در شهرهای اسلاویانسک ، کنستانتینوف و گارلوف و مناطق حومه این شهرها هم تیراندازی های پراکنده جریان دارد و کنترل بخش هایی از آنها همچنان در دست شبه نظامیان طرفدار روسیه قرار دارد.

اروپام/2242**518 **1010
کد N262700

وبگردی