آفتاب
سردار جزایری:

موقعیت سپاه و ارتش در ساختار نظام کاملاً شفاف و روشن است

موقعیت سپاه و ارتش در ساختار نظام کاملاً شفاف و روشن است

ارتش و سپاه با اشراف کامل به مسایل سیاسی و دفاعی در خدمت نظام، انقلاب و مردم هستند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به وضعیت و موقعیت شفاف سپاه و ارتش در کشور گفت: ارتش و سپاه با اشراف کامل به مسایل سیاسی و دفاعی در خدمت نظام، انقلاب و مردم هستند.

به گزارش ایلنا، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح ساختار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و جایگاه و نقش سپاه و ارتش در کشور، گفت: ساخت درونی قدرت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دارای ساختار ویژه‌ای است بگونه‌ای که در استحکام دفاع در برابر دشمن از نوآوری‌های خاصی برخوردار است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: مدل وجود ارتش و سپاه در جمهوری اسلامی ایران به لحاظ ارتباطات، تعاملات و همکاریهای راهبردی با احتساب عمق استراتژیک یکی برای دیگری، از ابداعات انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.

این سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در مورد جایگاه دفاع در کشور اظهار داشت: دفاع از پیرامون تا مرکز و از مرکز تا پیرامون با سه لایه سپاه، ارتش و بسیج سد آهنین جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمن بزرگ است و همه مسؤلان و مدیران نسبت به این مهم اهتمام لازم را دارند.

جزایری تصریح کرد: بخصوص در رأس نظام و از منظر دولت، تقویت ارتش و سپاه در کنار سایر مؤلفه‌های قدرت، از راهبردهای اساسی محسوب می‌شود.

وی با برشماری مؤلفه‌های قدرت در ابعاد سخت و نرم افزود: ارتقای توان در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی، معنویت افزایی و روحیه ایثار و شهادت طلبی از برنامه‌های مستمر نیروهای مسلح هستند و لذا ارتش و سپاه با شناخت کامل در عرصه‌های مورد نیاز کشور به دولت‌ها کمک می‌کنند.

جزایری با اشاره به سخنان رییس جمهور در جمع فرماندهان و مدیران عالی سپاه در شهریور ماه سال گذشته و همچنین سخنان اخیر وی در مراسم روز ارتش، گفت: سخنان رئیس محترم جمهور در حمایت کامل از سپاه و ارتش بیانگر روحیه دولت جدید در تعاملات گسترده با این دو نهاد مهم کشور است.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بطن مردم و همراه مردم گام بر می‌دارند و لذا برای حفظ و حراست از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، در مواجهه با بدخواهان و دشمنان داخلی و خارجی نظام، در مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری و سایر عرصه‌ها در کنار مردم و دولت‌ها قرار دارند.

وی با بیان اینکه موقعیت سپاه و ارتش در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران کاملاً شفاف و روشن است، گفت: در عین حال دشمن بیگانه و بعضی کارگزاران داخلی اش همواره بر این تلاش بوده‌اند که این توان و قدرت ویژه نظام را تحت تاثیر القائات سوء خود قرار دهند و به دفعات سعی کرده‌اند پیرامون آن اختلاف و ابهام افکنی کنند.

جزایری در پایان بیان داشت: بهره‌گیری هر چه بیشتر از توانمندی‌های موجود نیروهای مسلح در زمینه‌های مختلف به خصوص در امر سازندگی به رشد و پویایی کشور کمک مضاعف خواهد نمود.

کد N262698

وبگردی