آفتاب

بیش از 90 درصد مناطق استان حمص سوریه امن اعلام شد

بیش از 90 درصد مناطق استان حمص سوریه امن اعلام شد

تهران - ایرنا - استاندار حمص سوریه اعلام کرد 95 درصد مناطق این استان هم اکنون در امنیت و ثبات قرار دارد و از وجود تروریست های مسلح پاک سازی شده است.

ˈطلال البرازیˈ استاندار حمص سوریه روز یکشنبه به شبکه المیادین گفت 95 درصد مناطق استان حمص هم اکنون از امنیت و ثبات بهره مند است. وی گفت انتظار می رود طی روزهای آینده توافق های آشتی جدیدی در سایر بخش های این استان صورت گیرد.

البرازی افزود: در پی توافق اخیر با گروه های مسلح برای خروج آنان از محله های قدیمی شهر حمص این محله ها هم اکنون در فهرست مناطق امن استان قرار گرفته است. پیش بینی می شود در روزهای آینده با توافق های جدید عده بیشتری از اهالی استان حمص به شهر و خانه خود باز گردند.

البرازی تاکید کرد: گسترش گروه های تکفیری مانند داعش ( دولت اسلامی عراق و شام ) و جبهه النصره، مانعی در راه تحقق توافق بین دولت و مخالفان مخصوصا در ریف شمالی حمص است.

وی افزود حدود 820 فرد مسلح طی 6 هفته اخیر در استان حمص خود را به ارتش تسلیم کرده اند.

این افراد یا به مراکز نظارتی و راهنمایی برای حل و فصل نهایی وضعیتشان فرستاده می شوند یا وارد خدمات نظامی می شوند یا این که دستگاه قضائی به مسائل آنان رسیدگی می کند.

بر اساس توافق اخیر بین دولت و مخالفان مسلح تحت محاصره در محله های قدیمی شهر حمص قرار شد افراد مسلح با سلاح های فردی خود تحت نظارت نماینده سازمان ملل از شهر حمص خارج و عازم ریف شمالی این شهر شوند.

در عین حال گروه های مسلح گذرگاه های امنی را برای ارسال کمک های فوری به ساکنان دو شهرک نبل و الزهراء در حلب بگشایند.

حمص یکی از اولین استان های سوریه است که گروه های مسلح در آن مستقر شدند و نزدیک 3 سال است که در حال جنگ با نیروهای دولتی سوریه هستند.

خروج افراد مسلح از حمص روحیه سایر عناصر مسلح در ریف حمص را تضعیف کرده است و یک پیروزی بدون خونریزی برای ارتش سوریه محسوب می شود.

خاورم 1491 *1446
کد N262683

وبگردی