آفتاب

تاخیر در راه‌اندازی مجدد برخی راکتورهای هسته‌ای ژاپن

تاخیر در راه‌اندازی مجدد برخی راکتورهای هسته‌ای ژاپن

روزنامه فاینشال تایمز از تاخیر راه‌اندازی مجدد برخی راکتورهای ژاپن که از حادثه فوکوشیما تاکنون بدون فعالیت بودند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تلاش‌های دولت ژاپن و شرکت‌های تولید برق برای راه‌اندازی دوباره نیروگاه‌های برق هسته‌ای که از حادثه فوکوشیما از سال 2011 تاکنون فعالیتی نداشته‌اند با مشکلاتی مواجه شده و به نظر می‌آید این نیروگاه‌ها تا فصل تابستان که اوج مصرف برق به شمار می‌آید راه‌اندازی نشوند.

برای گزارش فاینشال تایمز تا ماه گذشته به طور جدی انتظار می‌رفت که اولین راکتور در ماه‌های مه یا ژوئن و پیش از آغاز فصل گرما در ژاپن آغاز به کار کنند به دلیل افزایش استفاده از دستگاه‌های خنک کننده در تابستان مصرف برق در این کشور به شدت افزایش می‌یابد و از این رو تاخیر در راه‌اندازی مجدد این نیروگاه‌ها می‌تواند هزینه‌های بالایی را برای ژاپن موجب شود تا بتواند برق لازم را وارد کند. اما به گفته تحلیل‌گران به دلیل پایین بودن سرعت بازنگری ایمنی راکتورهای که دارندگان‌شان صدور مجوز برای فعالیت دوباره آن‌ها را خواستار شده بودند از آن چیزی که پیش از این انتظار می‌رفت آغاز به کار مجددشان بیش‌تر به تاخیر خواهد افتاد.

سازمان نظارت هسته‌ای ژاپن (NRA) روز جمعه به شرکت کیوشو الکتریک پاور اعلام کرد فهرست برنامه‌ریزی و تکمیل ارتقای ایمنی دو راکتوری که این شرکت هفته گذشته ارسال کرده بود ناقص بوده است. شرکت کیوشو به اندازه کافی به ابزارهای مورد نیاز برای برخورد با برخی آتش‌سوزی‌ها شامل شعله‌های که به طور تئوریک ممکن است در نتیجه عبور از هواپیما مسافربری در راکتور ایجاد شود نپرداخته است.

سازمان نظارت هسته‌ای قرار است هفته آینده تغییرات پیشنهادی جدید این شرکت در فهرست مذکور را بررسی کند گفته می‌شود دو راکتور کیوشو الکتریک پاور که در نیروگاهی در جنوب غرب ژاپن واقع شده است از زمان حادثه فوکوشیما تاکنون با دقیق‌ترین استانداردهای ایمنی ارائه شده از سوی سازمان نظارت هسته‌ای مواجه شده است.

یک کارشناس برق هسته‌ای تخمین زده است که این نیروگاه تا ماه اوت دوباره آغاز به کار کند اما به دلیل انهدام نیروگاه فوکوشیما دایچی در سال 2011 و مشکلات کنونی برای پاکسازی آن به علاوه ده‌ها هزار نفری که هنوز قادر به بازگشتن به خانه‌های خود در این منطقه نیستند بسیاری از ژاپنی‌ها با راه‌اندازی مجدد 50 راکتور قابل استفاده دیگر این کشور مخالفند.

به نوشته این روزنامه تعطیلی این نیروگاه‌ها هزینه‌های بالایی را برای دارندگان آن‌ها که موظف به تامین برق مورد نیاز مردم هستند به وجود آورده است. در نتیجه آن‌ها برای تامین هزینه‌های‌شان به بانک‌های دولتی ژاپن رجوع کردند.

انتهای پیام

کد N262501

وبگردی