آفتاب

تاکید رئیس مجلس بر تعیین تکلیف مسئول خرید گندم تضمینی

تاکید رئیس مجلس بر تعیین تکلیف مسئول خرید گندم تضمینی

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه خواستار تعیین تکلیف مرجع خریداری گندم تضمینی توسط رئیس جمهور شد و لاریجانی نیز بر این موضوع صحه گذاشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی از رئیس جمهور خواستار شد که در موضوع خرید تضمینی گندم دخالت کند.

نماینده شاهین‌شهر افزود: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی شما در تاریخ 4.12.92 خرید تضمینی گندم را بر عهده شرکت بازرگانی دولت گذاشته است و درپی آن مدیرعامل این شرکت در تاریخ 27.12.92 به مدیران غله استان‌ها این دستور را ابلاغ کرد در حالی که وزیر جهاد کشاورزی در تاریخ 26.12.92 به سازمان مرکزی تعاونی روستایی کشور چنین تصمیمی را ابلاغ کرد.

وی افزود: به دلیل اختلافات موجود سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت بازرگانی دولت مسئولیت خود را به درستی انجام نداده است. قانون انتزاع مسئولیت انجام این کار را بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرارداده است به همین دلیل لازم است رئیس جمهور به موضوع وارد شده و تعیین تکلیف کند.

لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده شاهین‌شهر با مهم دانستن این تذکر گفت: این مساله موضوعی مهم و تاثیرگذار است که باید هرچه سریعتر آن را تعیین تکلیف کند.

وی افزود: منابع و مسئول خرید تضمینی گندم باید هرچه سریع مشخص شود اگرچه مجلس قانون وزارت جهاد کشاوری را مسئول انجام این کار کرده است.

انتهای پیام

کد N262399

وبگردی