آفتاب
نتایج یک نظرسنجی نشان داد:

حمایت 72 درصدی مصری‌ها از سیسی در مقابل حمایت 2 درصدی از صباحی

حمایت 72 درصدی مصری‌ها از سیسی در مقابل حمایت 2 درصدی از صباحی

مرکز نظرسنجی "بصیرت" در مصر با همکاری برنامه‌های "در مصر رخ می‌دهد" نظرسنجی را پیرامون شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی انجام داده که در این نظرسنجی سوال‌هایی پیرامون تصمیم مصری‌ها برای مشارکت در انتخابات آتی و نامزدی که انتخاب خواهند کرد و پیش بینی آن‌ها نسبت به شفاف بودن انتخابات مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی البیان، در پاسخ به سوالی در خصوص نامزدی که به آن رای خواهند داد 72 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که به عبدالفتاح سیسی، وزیر دفاع سابق مصر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در این کشور رای می‌دهند.

در مقابل تنها دو درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که به حمدین صباحی، دیگر نامزد انتخابات مصر رای می‌دهند.

این در حالی است که 22 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که هنوز تصمیمی برای انتخاب کاندیدای خود در انتخابات نگرفته‌اند. سه درصد نیز به این سوال پاسخی ندادند و یک درصد نیز اعلام کردند که آرای خود را باطل خواهند کرد.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که 85 درصد از مصری‌ها می‌خواهند در انتخابات ریاست جمهوری آتی شرکت کنند، اما 10 درصد دیگر تاکید کردند که تصمیم برای مشارکت در انتخابات نداشته و 5 درصد دیگر نیز اعلام کردند که هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

براساس نتایج این نظرسنجی، تعداد کسانی که در مناطق شهری تصمیم به مشارکت در انتخابات دارند به 81 درصد می‌رسد و در مقابل 88 درصد در مناطق روستایی تصمیم دارند در انتخابات شرکت کنند. همچنین 81 درصد از جوانان زیر 30 سال و همچنین 91 درصد مصری‌های بالای 50 سال قصد دارند در انتخابات شرکت کنند.

در انتخابات سال 2012 حزب النور از کاندیداتوری محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر حمایت نکرد، اما این حزب از عبدالمنعم ابوالفتوح، یک نامزد اسلام‌گرای دیگر حمایت کرد.

انتهای پیام

کد N262340

وبگردی