آفتاب

دعوت از رییس‌جمهور برای سفر به استان چهارمحال و بختیاری

دعوت از رییس‌جمهور برای سفر به استان چهارمحال و بختیاری

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال‌هاست آب با پای خود در زاینده‌رود جاری است، اما فقط هفت درصد از آن در استان چهارمحال و بختیاری برای شرب و کشاورزی مصرف می‌شود؛ چرا که توسعه همه‌جانبه و متوازن وجود ندارد و ما از نعمت کارخانه‌های آنچنانی نیز محرومیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زمانیان دهکردی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مصرف‌کننده اصلی آب زاینده‌رود فولادها، ذوب‌آهن‌ها، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها و هزاران کارخانه دیگر است. ضمن آنکه باید توجه داشت تغییر بستر رودخانه خلاف است و فاجعه زیست محیطی است و حیات و زندگی مردم را به نابودی خواهد کشید.

وی افزود: مردم ما این مشکلات را نمی‌پذیرند و اگر قانون اجرا نشود با همه وجود جلوی آن را خواهند گرفت و وزیر نیرو نیز باید بداند همه این مسئولیت‌ها بر عهده ایشان است. ما از ریاست قوه قضاییه درخواست داریم ضمن جلوگیری از حفر کانا‌ل‌ها و تونل‌ها نسبت به معرفی اسامی عاملان، مدیران و مسئولین این فجایع اقدام کنند.

زمانیان دهکردی با انتقاد از معطل ماندن طرح‌های منطقه‌ای، گفت: پروژه تخصیص آب ونک سال‌هاست در شورای عالی آب خاک می‌خورد و در صورتی که 1200 حلقه چاه در دشت خان‌میرزا که قطب کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری است در حال خشک شدن است و حدود 135 روستا در این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر رفع مشکلات حقوقی معلمان، تصریح کرد: در هفته بزرگداشت معلم، وضعیت حقوقی معلمان و مشکلات ایاب و ذهاب آنها و بیمه‌های طلایی از مطالبات اصلی و دغدغه‌های معیشتی مهم آنان بخصوص بازنشستگانی که سال‌های متمادی امر آموزش و پرورش را بر عهده داشتند، است. یک روز هم روز کارگر است. کارگرانی که ماه‌هاست حق و حقوق خود را در کارخانه فولاد و ذو‌ب‌آهن کشور دریافت نکردند. این افراد برای معیشت و درمان اداره امور زندگی خود با مشکلات عدیده روبرو هستند و تا چه زمانی باید مضطرب باشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر محترم آموزش و پرورش امروز اداره دبستان‌ها و دبیرستان‌ها و مراکز آموزشی با مشکلات عدیده‌ای روبروست و سرانه آموزش و پرورش نامطلوب است. ضمن آنکه مدیران با سختی اداره امور را بر عهده دارند. چرا به این وضعیت رسیدگی نمی‌شود و فضاهای آموزشی کم و بی‌امکانات شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری دچار مشکل است و نیازمند توجه جدی است.

وی خطاب به وزیر کشور تاکید کرد: مطالبات‌مان مشخص کردن مرز زاینده‌رود جنوبی و ابلاغ مصوبه هیات دولت، تسریع در روند ابلاغ شهرداری چالش‌بر و شهرستان لاران و حل سریع مسائل مربوط به آب استان و رسیدگی به وضعیت شوراهای شهر و روستا است. همچنین از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز می‌خواهیم کمبود شدید پزشک متخصص و امکانات پزشکی و راه‌اندازی بیمارستان‌های نیمه کاره را در اولویت خود قرار دهند.

زمانیان دهکردی در پایان از رییس‌جمهور خواست تا ضمن سفر به استان چهارومحال بختیاری اظهار کرد: انتظار داریم دستور ویژه بررسی مشکلات استان را صادر فرمایید تا روزنه تدبیر دولت در دل مردم ما به امید تبدیل شود و انتظار داریم اطلاعات کامل، جامع و صحیح در اختیار مردم استان قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N262073

وبگردی