آفتاب

سازمان ملل در پی استفاده از پهپادهای غیرمسلح برای کنترل درگیری‌های آفریقای مرکزی

سازمان ملل در پی استفاده از پهپادهای غیرمسلح برای کنترل درگیری‌های آفریقای مرکزی

سازمان ملل پیش از استقرار 12 هزار نیروی حافظ صلح در سپتامبر 2014 در جمهوری آفریقای مرکزی استفاده از پهپادهای غیرمسلح را برای کنترل و نظارت بر درگیری‌های خشونت‌بار فرقه‌ای در این کشور مدنظر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هرو لادسوس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور عملیات نیروهای حافظ صلح گفت: درباره احتمال استقرار سیستم‌های پهپادی غیرمسلح برای نظارت بر آنچه که در آفریقای مرکزی رخ می‌دهد، تصمیم‌گیری می‌کنیم. به عقیده من استفاده از پهپادها در این مورد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سازمان ملل قرار است بر 2000 نیروی فرانسوی و 6000 سرباز اتحادیه آفریقا که پیشتر در جمهوری آفریقای مرکزی مستقر شده‌اند، نظارت داشته باشد. سربازان اتحادیه اروپا نیز برای کمک به کاهش تنش‌ها و درگیری‌های مرگبار به این کشور اعزام شده‌اند.

این سربازان مسئولیت امنیتی را در فرودگاه بانگی، پایتخت آفریقای مرکزی از سربازان فرانسوی گرفته‌اند. قرار است تعداد نیروهای اروپایی در جمهوری آفریقای مرکزی که هم‌اکنون 150 سرباز است و اکثرا از فرانسه هستند، تا ژوئن سال جاری میلادی به 800 تن افزایش یابد و این تعداد سرباز از فنلاند، اسپانیا و ایتالیا به همراه تعدادی از گرجستان خواهند بود.

سفر سه روزه هرو لادسوس به جمهوری‌ آفریقای مرکزی سه ماه پس از انتخاب کاترین سامبا پانزا به عنوان رئیس جمهوری این کشور آفریقایی و تلاش برای سازش بیشتر میان مسیحیان و مسلمانان صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N261910

وبگردی