آفتاب

کمیساریای عالی انتخابات عراق میزان مشارکت مردم را 74درصد اعلام کرد

کمیساریای عالی انتخابات عراق میزان مشارکت مردم را 74درصد اعلام کرد

تهران - ایرنا - ˈمقداد الشریفیˈ رییس اداره انتخاباتی کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که بر اساس اطلاعات کارت های الکترونیکی رای گیری ، 74 درصد واجدین شرایط در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت کردند .

به گزارش پایگاه خبری عراقی ˈاصوات العراقˈ، الشریفی در کنفرانسی مطبوعاتی در ساختمان کمیساریای عالی انتخابات عراق گفت: انتخابات پارلمانی هفته گذشته بسیار خوب و بدون مشکل قابل ذکری برگزار شد .

وی در ادامه در خصوص شکایت برخی طرف ها در مورد این انتخابات تاکید کرد: شکایت هایی در این خصوص داشته ایم که این شکایت ها دسته بندی می شود و کمیته های تخصصی آنها را بررسی و در مورد آن تحقیق می کنند .

الشریفی افزود: کمیساریای عالی انتخابات مکانیزم ها و برنامه خاصی دارد که از نظر قانونی باید پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات به آن عمل کند، اما باید دانست که شورای کمیساریا تنها دستگاه قانونی است که نتایج انتخابات را اعلام می کند و مطالبی که برخی رسانه ها در خصوص این انتخابات منتشر می کنند ، سندیت ندارد .

وی خاطر نشان کرد که شمارش آرا بر اساس طرح ها و برنامه های پیش بینی شده انجام می شود و حدود 10 روز به طول می انجامد و به احتمال خیلی زیاد نتایج نهایی این انتخابات ، 20 تا 30 روز پس از برگزاری انتخابات عمومی اعلام می شود .

از سوی دیگر ˈسرور الهیتاویˈ عضو شورای کمیساریای عالی انتخابات عراق گفت: این شورا پنج کمیته برای طبقه بندی شکایت ها در خصوص رای گیری ها در داخل و خارج از عراق تشکیل داده و آنها تاکنون چندین شکایت در خصوص انتخابات دریافت کرده اند و در حال حاضر مشغول بررسی آن هستند .

آخرین مرحله سومین انتخابات پارلمانی عراق پس از سقوط ˈصدامˈ دیکتاتور این کشور ، چهارشنبه گذشته برگزار شد.

مرحله نخست انتخابات پارلمانی عراق از یکشنبه گذشته آغاز شده بود و تا دوشنبه ادامه داشت و عراقی های ساکن 19 کشور جهان آراء خود را به صندوق ریختند.

دوشنبه هشتم اردیبهشت، مرحله دوم و ویژه انتخابات پارلمانی عراق در سراسر این کشور برگزار شد و در آن نیروهای امنیتی و کارمندان وزارت بهداشت، زندانیان و بیماران بستری در بیمارستان ها آراء خود را به صندوق های رای انداختند.

مرحله سوم انتخابات پارلمانی عراق چهارشنبه گذشته و با حضور رای دهندگان در سراسر این کشور برگزار شد .

خاورم **2041**1651
کد N261803

وبگردی