آفتاب
موسی ابومرزوق:

تلاش خواهیم کرد روابط حماس با ایران عالی و ممتاز باشد

تلاش خواهیم کرد روابط حماس با ایران عالی و ممتاز باشد

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی اعلام کرد که این جنبش تلاش خواهد روابط حماس با ایران در سطح عالی و ممتاز باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، موسی ابومرزوق معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با خبرنگاران در غزه اظهار داشت: حماس هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت.

وی در این زمینه به توافق حماس با گروه های فلسطینی درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شریف اشاره کرد.

ابومرزوق تصریح کرد: حماس شروط کمیته چهارجانبه را رد می کند، زیرا این شروط حقوق ملت فلسطین را از بین می برد. ما همواره مخالف پذیرش این شروط هستیم و بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادی اراضی فلسطین تاکید خواهیم داشت.

از سوی دیگر معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: جلسات گفتگو میان حماس و سازمان آزادیبخش فلسطین که هفته گذشته در غزه برگزار شد به موضوع سلاح گردان های عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) نپرداخت. کسی به این موضوع نپرداخت زیرا سلاح حماس سلاح ملی است.

ابومرزوق همچنین خاطرنشان کرد: عزام الاحمد مسئول پرونده آشتی ملی فلسطین در جنبش فتح روز یکشنبه یا دوشنبه برای رایزنی درباره تشکیل دولت وفاق ملی به غزه سفر خواهد کرد.

این رهبر جنبش حماس درباره رابطه با ایران نیز گفت: ما تلاش خواهیم کرد روابط حماس با ایران عالی و ممتاز باشد.

کد N261801

وبگردی