آفتاب

استقرار تجهیزات ارتش یمن در استان شبوه/کشته شدن یکی از سرکردگان خارجی القاعده یمن

استقرار تجهیزات ارتش یمن در استان شبوه/کشته شدن یکی از سرکردگان خارجی القاعده یمن

در پی تهدید جدید القاعده علیه یمن، ارتش این کشور صدها تانک، خودروی زرهی، نفربر و موشک کاتیوشا را در استان شبوه در جنوب این کشور مستقر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، پیش‌بینی می‌شود که مرحله جدیدی از حمله نظامی ارتش یمن آغاز شود. این در حالی است که ارتش یمن از سه روز پیش تعقیب اعضای القاعده در دو استان ابین و شبوه را آغاز کرده است.

جلال بالعیدی، یکی از رهبران القاعده در یمن اعلام کرد که القاعده پیروزی‌های متعددی در برابر نیروهای ارتش یمن در ابین و شبوه داشته است.

وی افزود: نخستین بار است که شخصیت‌های قبایل این مناطق نیز در کنار القاعده در برابر ارتش یمن مبارزه می‌کنند. وی علت این درگیری‌ها را حملات پهپادی آمریکا اعلام کرد.

منابع قبیله‌ای در استان شبوه نیز اعلام کردند القاعده هشت تن از نیروهای ارتش یمن که آن‌ها را به اسارت درآورده بود آزاد کرد.

به گفته این منابع آزادی این سربازها در پی میانجی‌گری شیخ صالح بن فرید اولقی از سران قبایل شبوه بوده است.

قبایل این استان مخالفت خود را با اینکه این منطقه صحنه درگیری‌های مسلحانه باشد، اعلام کردند و کمیته‌ای را برای مذاکره با القاعده تشکیل دادند.

سایت وزارت دفاع یمن نیز گزارش داد که ابواسلام چچنی در منطقه معجله در استان ابین در عملیات نظامی گسترده نیروهای یمنی و یگان‌های نظامی و امنیتی کشته شد.

چچنی دومین عضو خارجی کادر رهبری القاعده است که از آغاز حمله نظامی ارتش یمن از سه شنبه گذشته کشته شده است.

پیش از این ابومسلم ازبکی در درگیری‌های بین القاعده و ارتش در استان ابین کشته شد.

خبرگزاری یمن گزارش داد: چچنی جایگاه برجسته‌ای در تشکیلات القاعده در شبه جزیره عربستان دارد. این خبرگزاری به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای ارتش منطقه محشد در استان ابین را تحت محاصره خود درآورده است.

انتهای پیام

کد N261546

وبگردی