آفتاب

انتقاد شدید روزنامه الثورة سوریه از والری آموس

انتقاد شدید روزنامه الثورة سوریه از والری آموس

روزنامه «الثورة» چاپ سوریه در مطلبی با انتقاد شدید از مسوول عملیات کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل، خواستار برکناری وی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الثورة چاپ سوریه نوشت: والری آموس، رئیس کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در گزارش خود از ترکیب موارد نادرست و موارد مزورانه که ما در لفاظی‌های غرب آن را می‌یابیم، بهره برده است. او با تایید کشورهای غربی چنین مطلبی را نوشته است.

هفته گذشته، والری آموس نسبت به ضرورت کمک‌رسانی به میلیون‌ها سوری هشدار داده بود، چرا که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در این باره با شکست مواجه شده است.

آموس در گزارش خود آورده بود: به جای آنکه اوضاع بهتر شود، رو به وخامت است. خشونت‌ها در یک ماه گذشته رو به افزایش بوده و غیر نظامیان بیشترین تلفات را داشته‌اند.

وی افزود: سازمان ملل از مقام‌های دولت دمشق خواسته بود تا اجازه دهند نیروهای کمک‌رسان از طریق مرز به کمک فوری برای 1 / 4 میلیون سوری دیگر بپردازند اما هنوز هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. ما خواهان ایجاد تغییراتی در روند ارسال کمک‌ها به سوری‌ها هستیم.

روزنامه رسمی سوریه به همین خاطر آموس را مورد انتقاد شدید قرار داده و در مطلبی آورده است: آنچه را که آمریکایی‌ها نگفتند، آموس می‌گوید. آنچه را که فرانسوی‌ها نمی‌توانند بیان کنند، او اظهار می‌کند. آنچه را که بریتانیا از گفتنش شرم دارد، آموس می‌پذیرد و بیان می‌کند. هر آنچه را که اسرائیلی‌ها در اولویت قرار نمی‌دهند، او تاکید می‌کند. او بازیچه دست این کمپین است.

این روزنامه در ادامه آورده است: آموس دیگر برای ماموریتش ارزش قائل نیست و سازمان ملل باید بلافاصله او را به خاطر دروغ‌هایش برکنار کند. او اعتبار و فعالیت سازمان ملل را تضعیف می‌کند و زیر سؤال می‌برد.

انتهای پیام

کد N261523

وبگردی