آفتاب

تقدیر شورای اروپا از روسیه برای میانجی‌گری در آزادسازی ناظران

تقدیر شورای اروپا از روسیه برای میانجی‌گری در آزادسازی ناظران

سخنگوی شورای اروپا اعلام کرد، دبیرکل این سازمان از نماینده رئیس‌جمهوری روسیه به خاطر کمک در آزادسازی ناظران نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا در اسلاویانسک تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، توربجورن یاگلاند، دبیرکل شورای اروپا در این پیام به ولادیمیر لوکین، نماینده ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نوشت: از لوکین و استاندار دونتسک به خاطر اقدامات حقوق بشری که موفقیت‌آمیز و ایمن انجام شد، متشکریم.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، اتوبوسی که حامل هفت تن از اعضای یک هیات ناظر سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین و پنج افسر ارتش اوکراین بود، 25 آوریل سال جاری میلادی توسط معترضان حامی حکومت فدرالی در شهر اسلاویانسک دستگیر و تصرف شد.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، این نماینده ویژه پوتین روز شنبه 12 تن را که توسط حامیان حکومت فدرالی در شهر اسلاویانسک ربوده و دستگیر شده بودند، به شهر دونتسک منتقل کرد.

لوکین گفت: تمامی این 12 تن آزاد شده و به شهر دونتسک منتقل شده‌اند و از نظر فیزیکی در شرایط عادی و نرمالی به سر می‌برند.

وی افزود: این افراد در ازای آزادی فرد دیگری آزاد نشده‌اند و این تنها نشانه حسن نیت معترضان حامی حکومت فدرالی بوده است. من امیدوارم که این حسن نیت توسط افراد مشابه در جناح مخالف نیز دنبال شده و آنها به پای میز مذاکره بیایند.

انتهای پیام

کد N261490

وبگردی