آفتاب

تأکید هنیه بر پایبندی به اصول ملی فلسطین

تأکید هنیه بر پایبندی به اصول ملی فلسطین

نخست‌وزیر دولت حماس ضمن تمجید از شهدای فلسطین و تأکید بر پایبندی به اصول و آرمان‌های ملی فلسطین، تأکید کرد که دحماس همچنان به راه شهدا ادامه داده و به هیچ وجه حاضر به چشم‌پوشی از حقوق و اصول ملی فلسطینیان نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس در جریان دیدار با خانواده‌های شهدای حماس در غزه تاکید کرد: هدف از این دیدارها اظهار وفاداری به راه شهدا و عدم چشم پوشی از حقوق و اصول ملی فلسطین است.

هنیه تصریح کرد که این دیدارها در راستای تجدید وفاداری به راه شهدا و اصول ملی فلسطین و حرکت در مسیر اصیل جنبش حماس به سمت آزادی قدس، مسجد الاقصی و اسرای فلسطینی انجام می‌گیرد.

هنیه در ابتدا به دیدار خانواده شهید احمد یاسین رفت و طی سخنانی ضمن استقبال از حضور موسی ابومرزوق در منزل این رهبر شهید فلسطینی، تاکید کرد که دیدار خود با خانواده های شهدا را از منزل شیخ یاسین آغاز کرده زیرا وی رهبر ملت فلسطین و جنبش حماس بود.

از سوی دیگر، موسی ابومرزوق تصریح کرد که تلاش ها و مبارزات شیخ شهید احمد یاسین، بنیانگذار حماس هرگز هدر نمی رود و به زودی همه ثمره این تلاش ها را با آزادی فلسطین، قدس و اسرا و بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود خواهند دید.

ابو مرزوق افزود: شیخ یاسین الگوی تمامی امت اسلامی و عربی است و مساله فلسطین مساله مرکزی تمامی امت است و به زودی تمامی امت اسلامی و عربی شاهد آزاد سازی فلسطین و برچیدن اشغالگری از اراضی فلسطینی خواهند بود.

وی ضمن اشاره به این که «حضور در منزل شیخ یاسین برای ما یک افتخار بزرگ است»، تاکید کرد: تشییع پیکر پاک شیخ یاسین در تاریخ معاصر امت اسلامی و عربی بی‌مانند بود و صدها هزار تن در این مراسم مشاکت داشته و پایبندی خود به راه شهدا و خشم و عصبانیت خود از تجاوزات و جنایت های رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

از سوی دیگر، ابومروزق اظهار داشت: هیچ کسی فکر نمی کرد اسرائیل علیه شیخ یاسین با کهولت سن و بیماری که داشت و قادر به هیچ‌گونه حرکتی نبود، دست به چنین جنایت احمقانه‌ای بزند اما خداوند وی را برای مقام رفیع شهادت برگزیده بود.

وی تصریح کرد: کسانی که این جنایت بزرگ را مرتکب شدند و شیخ را به شهادت رساندند، گمان می کردند که بدین گونه راه وی را برای همیشه از بین برده و حماس در نبود وی تضعیف و نابود خواهد شد اما خداوند خود حافظ و نگهدارنده حماس و راه شهدا بود.

انتهای پیام

کد N261299

وبگردی