آفتاب

روسیه دخالت در دستگیری ناظران اروپایی را رد کرد

روسیه دخالت در دستگیری ناظران اروپایی را رد کرد

مسکو- ایرنا- خانم ماریا زاخارووا معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه، اخبار برخی رسانه های خبری مبنی بر دخالت مسکو در دستگیری ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین را ادعای بی اساس خواند.

به گزارش ایرنا، زاخارووا روز شنبه به ریانووستی گفت: هیچ تحلیل گر آگاهی شک نداشت که ناظران نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا توسط طرف اوکراینی و حامیان آنها به اسلاویانسک اعزام شده بودند تا کانون جدید تشنج ایجاد شده و کشورهای اروپایی به مناقشه داخلی اوکراین کشانده شوند.

وی افزود: رژیم کی یف نه تنها به امنیت ناظران فکر نکرده بود بلکه با آغاز عملیات نظامی علیه ساکنان شهر اسلاویانسک زندگی این افراد را به خطر انداخت.

ناظران نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا پس از یک هفته بازداشت در اسلاویانسک امروز آزاد شده و به هیات ویژه این سازمان تحویل و به کی یف منتقل شدند.

معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود گفت: فقط رفتار نیکوکارانه و احساس مسئولیت سران دفاع مردمی (شبه نظامیان) که با درک وضعیت بدون هر گونه پیش شرطی ناظران را آزاد کردند زندگی این افراد را نجات داد.

وی اضافه کرد: بدیهی است که در شرایط عملیات نظامی هیچکس از خطرات جانی مصون نمی باشد.

خانم زاخارووا اقدامات حکومت کی یف را سازمان یافته و علیه ناظران و استفاده از آنها برای اهداف خود خواند.

هفته گذشته شبه نظامیان مخالف حکومت اوکراین در یکی از مقرهای ایست بازرسی در حومه شهر اسلاویانسک در شرق اوکراین، اتوبوس حامل 11 ناظر نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا را توقیف کردند.

یکی از این ناظران به دلیل بیماری آزاد شد و بقیه در اسلاویانسک در حبس بسر می بردند که امروز با وساطت فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه به این منطقه آزاد شدند.

اروپام/2242**۵۱۸** 3404
کد N261228

وبگردی