آفتاب

سخنگوی جبهه پیروان: دوران تفکر احمدی‌نژاد سپری شده است/اصولگرایان اختلافات اساسی با احمدی نژاد داشتند

سخنگوی جبهه پیروان: دوران تفکر احمدی‌نژاد سپری شده است/اصولگرایان اختلافات اساسی با احمدی نژاد داشتند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری می گوید احمدی نژاد با شعارهای اصولگرایانه پیروز شد اما اصولگرایان اختلافات اساسی با تفکر احمدی نژاد داشتند.

سیدکمال سجادی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به تحرکات طیف نزدیک به احمدی نژاد و خود وی برای بازگشت به فضای سیاسی کشور، گفت: زمان احمدی نژاد و جریان او سپری شده است. آنها 8 سال زمان داشتند که کار کنند، برخی کارها هم کردند که مثبت بود، برخی کارهایشان هم منفی بود، ولی فارغ از نقاط ضعف و قوت آنها باید گفت دوران آنها دیگر سپری شده است.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد یک تفکر را نمایندگی می کرد، افزود: آن تفکر دیگر جایی در افکارعمومی و ساختار سیاسی کشور ندارد و اگر خود آنها هم بخواهند به سیاست و قدرت بازگردند، این ساختار قدرت است که دیگر پذیرای این تفکر نیست. البته به عنوان یک شهروند می توانند در قالب حزب یا تشکل سیاسی فعالیت داشته باشند ولی اینکه بتوانند ساختار قدرت را به نفع خود بازمهندسی و سازماندهی کنند بعید است که برایشان این فضا محقق شود.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه دنیای سیاست، دنیای ممکنات است، تصریح کرد: البته ممکن است شرایطی هم پیش بیاید که فضا را برای بازگشت به سوی احمدی نژاد فراهم سازد. مانند اینکه عملکرد دولت فعلی چگونه باشد و اینکه اگر مردم وارد فضای مقایسه ای شوند که مثلا عملکرد دولت احمدی نژاد خوب بود و دولت روحانی خوب نیست ممکن است فضای بازگشت او فراهم شود ولی در شرایط کنونی جایی برای احمدی نژاد و تفکر و جریان او در ساختار قدرت وجود ندارد.

وی درخصوص برخی اظهارات مطرح شده از سوی نزدیکان احمدی نژاد مانند جوانفکر در خصوص اینکه اگر احمدی نژاد کاندیدای انتخابات 96 شود، پیروز خواهد بود، گفت: اینها آرزوهای اطرافیان آقای احمدی نژاد از جمله جوانفکر است و می توانند این آرزو را بکنند اما واقعیت آن چیزی نیست که آنها بیان می کنند. در دو سال آخر دولت احمدی نژاد دیدیم که چه مشکلات زیادی در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بر کشور تحمیل شد. این مشکلات و حاشیه آفرینی ها چیزی نیست که به سرعت از اذهان مردم پاک شود. اقای جوانفکر آرزوی خود را بیان کرده اما فضای فعلی سیاست کشور جایی برای تفکر احمدی نژادی ها نیست.

سجادی ادامه داد: ممکن است آنها بخواهند با شعار و شیوه جدید به سیاست برگردند و فعال شوند. آنها هم باید متوجه شده باشند که تفکر احمدی نژاد دیگر مقبول ساختار قدرت کشور نیست. آنها 8 سال فرصت داشتند، کارهای مثبتی کردند، کارهای منفی کمی هم نداشتند.

این چهره اصولگرا در بخشی دیگر از اظهارت خود با اشاره به برخی فضاسازی های جریان اصلاح طلب برای اصولگرا جلوه دادن احمدی نژاد و قرار دادن او در کنار جریان اصولگرا، اظهار داشت: اتفاقا اصولگرایان اختلافات اساسی با تفکر احمدی نژاد داشتند. بسیاری از طیف های اصولگرا از منتقدان جدی دوران ریاست جمهوری او بودند.

وی تصریح کرد: البته احمدی نژاد از نردبان اصولگرایی بالا رفت و با شعارهای اصولگرایانه پیروز انتخابات شد اما در ادامه کار رفتارهایش آنگونه نبود که مورد تایید جریان اصولگرا باشد. خصوصا حاشیه آفرینی هایی جریان انحرافی که مورد حمایت او بودند به هیچ وجه مورد تایید ما نبود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: ممکن است برخی رفتارهای او به تفکرات اصولگرایان نزدیک باشد، همانطور که برخی رفتارهای امروز اقای روحانی اصولگرایانه است. احمدی نژاد هم با همین شعارها و حمایت اصولگرایان به صحنه آمد و پیروز شد اما حاشیه افرینی های خودش و برخی افراد منتسب به جریان انحرافی باعث شد راهش از اصولگرایی جدا شود.

وی گفت: امروز حتی جبهه پایداری که همواره سنگ احمدی نژاد را به سینه می زد هم می گوید ما طرفدار تفکر او نیستیم و ارتباطی با او نداریم. جریان اصولگرا یک جریان ریشه دار و اصیل است و افرادی مانند احمدی نژاد نمی توانند به این جریان لطمه و آسیبی بزنند و اصولگرایی مسیر خود را طی خواهد کرد.
29220

کد N261006

وبگردی