آفتاب
با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور انجام شد

تصویب بیمه‌نامه پوشش ریسک افزایش و کاهش نرخ ارزهای خارجی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان

تصویب بیمه‌نامه پوشش ریسک افزایش و کاهش نرخ ارزهای خارجی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان

بیمه‌نامه مربوط به پوشش ریسک افزایش نرخ ارزهای خارجی برای تولیدکنندگان و ریسک کاهش نرخ ارزهای خارجی برای صادرکنندگان با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور تصویب شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اداره کل نظارت و بازرسی امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: پیرو بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با "بررسی و نظارت بر عملکرد صندوق توسعه ملی" سازمان بازرسی کل کشور پیشنهاد کرد، تجربه دریافت‌کنندگان بخش غیردولتی از تسهیلات حساب ذخیره ارزی نشان می‌دهد که تغییرات قیمت دلار و یورو طی سالیان گذشته افزایش شدید هزینه سرمایه‌گذاری را به همراه داشته است.

بنابراین توصیه می‌شود به استناد ماده 72 قانون برنامه پنجم توسعه به منظور کاهش خطرپذیری ناشی از نوسانات قیمت‌ها، بیمه مرکزی ایران از طریق شرکت‌های تجاری بیمه امکان ارائه خدمات بیمه‌ای مربوط به نوسانات قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز را فراهم آورد.

پس از پیگیری‌های صورت گرفته، وزارت امور اقتصادی و دارایی به سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که بیمه‌نامه پوشش ریسک افزایش و کاهش نرخ ارزهای خارجی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان تهیه و توسط بیمه مرکزی ارسال شده است.

انتهای پیام

کد N260986

وبگردی