آفتاب

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی: دولت به تخریب ها توجه نکند

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی: دولت به تخریب ها توجه نکند

تهران – ایرنا – دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی گفت: دولت نباید تحت تاثیر جریان های خود سر قرار بگیرد و به تخریب ها توجه کند بلکه باید به انتقادهای سازنده توجه کند و مردم را در جریان مشکلات کشور قرار دهد.

قدرتعلی حشمتیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت با مردم ، احزاب و جریان های سیاسی باید تعامل بیشتری داشته باشد تا بتواند در پیشبرد وعدهایی که داده است توفیق یابد.

این نماینده ادوار مجلس گفت: رییس جمهوری در صحبت های خود به بحث مفاسد اقتصادی اشاره چندانی نکرد. آنچه مردم را رنج می دهد اختلاس های کلانی بود که در دولت های نهم و دهم شد و ما در حال حاضر می بینیم دانه درشت ها به مجازات نرسیده اند و دولت اعلام نکرده است که چه راه و چاره ای برای جلوگیری از این اختلاس ها دارد.

حشمتیان در ادامه با بیان اینکه عملکرد ضعیف دولت های نهم و دهم موجب کاهش اعتماد عمومی شد یادآور شد: آقای روحانی باید با مردم صادقانه صحبت و مشکلات کشور را با آنها در میان بگذارد زیرا در گذشته، پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی یا سازمان تأمین اجتماعی و اکنون، پرونده بابک زنجانی اعتماد مردم را سلب کرده و تکلیف این پرونده ها مشخص نشد.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی گفت: مهمترین عامل کاهش اعتماد عمومی، تطابق نداشتن حرف و عمل مسئولان است. ناکارآمدی در تأمین مطالبات مردم و عدم صداقت مسئولان اعتماد مردم را کاهش خواهد داد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: با بیان اینکه دولت دهم در اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها ناپخته عمل کرد، گفت: این مساله از جمله باعث شد انصرافی ها در ثبت نام دریافت یارانه نقدی کم شود و البته بی اعتمادی و کم اعتمادی مردم نسبت به تامین معیشت خود، نیز از علت های اصلی رویکرد مردم در ثبت نام مذکور بود.

حشمتیان گفت: دولت اکنون باید اعتماد جامعه را بازگرداند و این اعتماد زمانی محقق می شود که تناقضی در رفتار، عملکرد و گفتار مسئولان با آرمان ها و ارزش های جامعه دیده نشود.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه اظهارنظرهای مختلف مسئولان دولتی نیز موجب کاهش اعتماد عمومی شده است، افزود: این مسئولان باید نظر واحدی داشته باشند. به نظر من دولت باید در مسأله هدفمندی یارانه ها بهتر عمل کند و صادق باشد؛ البته تندروها با عملکرد صادق و شفاف دولت مخالف هستند ولی باید این نکته را در نظر گرفت که تعداد آنها کم است.

سیام **1058 **1449
کد N260904

وبگردی